پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۱۲۹
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
کیانوش جهانپور یک شخص نیست. نوعی شیوه رفتاری در روابط عمومی دستگاه‌های دولتی می‌تواند قلمداد شود. الگو‌های رفتاری متشابه با الگوی رفتاری زشت و زننده این فرد هم، تجربه‌ای موردی نیست، موارد زیادی از این دست، گزارش شده و می‌شود. برای رفع و کاهش احتمال تکرار چنین رفتار‌های زشتی، باید تغییرات رویه‌ای، کارکردی، ساختاری و قانونی لازم صورت پذیرد. به گونه‌ای که شهروندان، امکان احقاق حقوق سریع خود در دستگاه‌های دولتی را پیدا کرده و احتمال تبدیل جهانپور‌های با ادب به جهانپور‌های بی‌ادب، کاهش پیدا کند.
شعار سال:  وقتی انتصابات در دستگاه‌های دولتی بعد از طی دوره استخدام، صرفا با ملاحظه یک استعلام از حراست صورت می‌گیرد و شاخصی برای تطبیق روحیات شاغل با پستی که اشغال می‌کند وجود ندارد، جهانپور با ادب، تبدیل به جهانپور بی ادب می‌شود.

وقتی رسانه‌ها (از جمله پایگاه تحلیلی خبری شعار سال)، دو سال پیش با سند و مدرک مراتب بی‌ادبی و بی‌نزاکتی فردی بنام کیانوش جهانپور را (قطع کردن تلفن روی خبرنگار با وقاحت تمام) رسانه‌ای و گزارش می‌کند، اما ترتیب اثری به گزارشات رسانه‌ای داده نشده و کم توجهی مشهود در این خصوص انجام می‌شود، جهانپور با ادب، تبدیل به جهانپور بی‌ادب می‌شود.

وقتی فردی بشکل مکرر اقدام به حاشیه سازی برای یک وزارت پر مشغله نموده و با وجود تکرار رفتار‌های اشتباه، کمترین برخورد مدیریتی با وی صورت نمی‌گیرد، جهانپور با ادب، تبدیل به جهانپور بی ادب می‌شود.

وقتی رسانه‌های چاپی و برخط، حساسیت‌های لازم در برابر رفتار‌های بی ادبانه برخی از روابط عمومی را بر هر دلیل ممکن گزارش نداده، سکوت نموده و سرپوش می‌گذارند، جهانپور باادب، تبدیل به جهانپور بی ادب می‌شود.

وقتی نهاد‌های نظارتی و بازرسی، حساسیت‌ها و نظارت‌های لازم بر رفتار کارکنان دولت را به فراموشی سپرده و تنها تاکید بر ابعاد فنی عملکرد دستگاه‌ها دارند، جهانپور باادب، تبدیل به جهانپور بی ادب می‌شود.

وقتی در دستگاه‌های دولتی هیچ ساختاری برای حضور نظارتی مردم در نظر گرفته نشده و حداعلی تظلم طلبی شهروندان، رجوع به بازرسی همان دستگاه با حضور افرادی دولتی و همکار فرد خاطی است، جهانپور با ادب، تبدیل به جهانپور بی ادب می‌گردد.

امثال کیانوش جهانپور در دستگاه‌های دولتی کم نیستند، باید شمن برخورد انظباطی با شخص وی، به گونه‌ای برخورد‌های آتی را سامان داد که احتمال تبدیل جهانپور‌های باادب به جهانپور‌های بی ادب کاهش یافته و ضمنا جهانپور‌های بی ادب فعلی هم جرات عرض اندام نداشته باشند.
 
چرا جهانپور با ادب، جهانپور بی‌ادب شد؟
 
بجای تخریب یک فرد یا تاکید روی تنبه انظباطی وی، می‌بایست اقدام به اصلاح رویه‌ها، ساختار‌ها، تعریف دقیق حثوث شهروندی و حرفه‌ای و شیوه گزارش دهی و برخورد مناسب با جهان پور‌های بی ادب بود.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین