پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۴۹۸
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
دادگاه جنایی مرکزی تجدیدنظر فدرال عراق حکم اعدام ۹ محکوم را به جرم مشارکت در فاجعه اسپایکر (کشتار جوانان تحت آموزش پایگاه هوایی در سال ۲۰۱۴ در استان صلاح الدین) را صادر کرد.
شعار سال: این دادگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد مدارک و مستندات کافی از شراکت این افراد در کشتار جوانان اسپایکر و تعدادی از غیرنظامیان را در زمان تسلط داعش بر استان صلاح الدین دارد.

جنایت اسپایکر فاجعه‌ای است که طی آن در سال ۲۰۱۴ بیش از یکهزار و ۷۰۰ دانشجوی غیرنظامی، غیر مسلح و شیعه زیر ۲۲ سال توسط گروه تروریستی داعش قتل عام یا زنده به گور شدند.

تروریست‌ها شماری از اجساد کشته شدگان این واقعه را در گور‌های دسته جمعی دفن کردند یا اجسادشان را به رودخانه دجله ریختند.

مقام‌های عراقی حدود ۴۰ روز پیش اعلام کردند که تاکنون ۱۷ گور جمعی با یک هزارو ۲۳۵ جسد از قربانیان جنایت اسپایکر را کشف کرده اند.

بنیاد شهید عراق در این باره اعلام کرد که یک هزار و ۲۳۵ جسد از قربانیان کشتار اسپایکر در ۱۷ گور جمعی در تکریت کشف شده است.

«طارق المندلاوی»، مدیرکل واحد شهدای قربانیان ترویسم بنیاد شهید عراق در اظهارات به خبرگزاری «المعلومه» گفت که این نهاد با همکاری واحد گور‌های جمعی و سازمان الحشد الشعبی توانست گور‌های جمعی مربوط به جنایت اسپایکر در کاخ‌های ریاست جمهوری تکریت را کشف کند.

وی اظهار کرد که تاکنون یک هزار و ۲۳۵ جسد کشف شده که هویت ۹۰۰ شهید از آن‌ها با آزمایش DNA شناسایی شده اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۸۵۲۹۲، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین