پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۵۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
هیچ‌گونه حساب و کتابی برای زمان قطعی و وصل مجدد برق وجود ندارد و انتشار جداول زمان خاموشی برق در استان سمنان دردی از دامداران و گاوداری‌ ها دوا نمی‌کند.ر برخی از مواقع زمان قطعی برق دقیقا با دوشیدن گاو‌های شیری همراه می‌شود که تاخیر در دوشیدن گاو‌ها موجب عارضه ورم پستان خواهد شد و به همین دلیل اخیرا یک راس از گاو‌های شیری ام را به کشتارگاه فرستادم.

شعار سال: با افزایش دمای هوا استفاده از وسایل سرمایشی افزایش یافته که این امر در ساعات اوج مصرف برق، سبب خاموشی می‌شود. این خاموشی‌ها علاوه بر اختلال در زندگی مردم عادی سبب خسارت‌هایی به گاوداران استان سمنان شده است که اگر تمهیداتی اندیشیده نشود کشور در آینده با کمبود دام مولد و شیری مواجه خواهد شد.

با شروع فصل گرما و افزایش استفاده از وسایل سرمایشی، مصرف برق به اوج خود می‌رسد که ممکن است به دلیل سبقت تقاضای مشترکان برق بر عرضه، در نقاط مختلف کشور و ساعت‌های متفاوت، شاهد خاموشی‌های مقطعی باشیم. هر چند در نگاه نخست خاموشی‌های مقطعی و گذرا چندان حائز اهمیت نباشد، اما تاثیرات منفی قابل توجهی بر کشور تحمیل می‌کند که در صورت بی توجهی به عواقب جبران ناپذیر قطعی برق بر زندگی و معیشت دامداران و کشاورزان استان سمنان شاهد بحران کمبود دام مولد و شیری در استان خواهیم بود.

محمد جوان ۳۲ ساله و از گاوداران استان سمنان در این باره گفت: علاوه بر مشکلاتی که در زمینه تأمین علوفه دام وجود داشته و دارد اخیرا مشکل قطعی برق هم به آن اضافه شده است.

وی ادامه داد: هیچ‌گونه حساب و کتابی برای زمان قطعی و وصل مجدد برق وجود ندارد و انتشار جداول زمان خاموشی برق در استان سمنان دردی از دامداران و گاوداری‌ ها دوا نمی‌کند.

این گاودار استان سمنان تصریح کرد: در برخی از مواقع زمان قطعی برق دقیقا با دوشیدن گاو‌های شیری همراه می‌شود که تاخیر در دوشیدن گاو‌ها موجب عارضه ورم پستان خواهد شد و به همین دلیل اخیرا یک راس از گاو‌های شیری ام را به کشتارگاه فرستادم.

 

اثرات مخرب شوک قطع برق به گاوداری های سمنان


حسن؛ یکی دیگر از گاوداران ۱۰۰ راسی استان سمنان هم که حدود دو سال در این زمینه فعالیت دارد اظهار کرد: هر وقت که زمان قطعی برق با زمان دوشیدن گاو‌ها تداخل پیدا کند تحویل شیر به سکوی شیر با تأخیر دو سه ساعته همراه می‌شود که آن‌ها هم از تحویل شیر امتناع می‌کنند.

وی تصریح کرد: قطعی برق و تأخیر در دوشیدن شیر باعث بیماری ورم پستان گاو‌ها می‌شود که هزینه‌های گزاف درمان آن را بر گاوداران تحمیل می‌کند. از طرفی تهیه ژنراتور و تدارک برق اضطراری برای گاوداری‌های خانگی و نیمه صنعتی مقرون به‌صرفه نیست.

ابوالفضل یکی دیگر از دامداران استان سمنان که هم اکنون ۳۲ راس گاو شیری و گوساله دارد گفت: تمامی تجهیزات و ادوات مورد نیاز گاوداری‌ها همچون شیر دوش، میکسر، آسیاب و ... با برق سر و کار دارد که به محض قطعی برق کارگران واحد‌های گاوداری در سراسر استان بیکار می‌شوند.

وی گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند مجبور می‌شویم گاو‌های شیری و مولد را به کشتارگاه بفرستیم که کشور در دراز مدت با بحران کمبود شیر و دام مولد مواجه خواهد شد.

این دامدار ادامه داد: با خاموشی‌های مکرر برق روال دوشیدن و خوراک دهی به گاو‌ها مختل می‌شود که همین موضوع در شیردهی نوبت بعدی گاو‌ها تغییرات محسوسی ایجاد می‌کند و به طور متوسط ۲ الی ۳ کیلوگرم شیردهی نوبت بعدی هر گاو کاهش می‌یابد.

رشد مصرف برق با تغییر رفتار مصرف مشترکان

سید محمد موسوی زاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان بیان کرد: امسال به دلایل مختلف از جمله افزایش ۵ درجه‌ای گرما در فروردین ماه نسبت به سال گذشته، شرایط نامساعد سال آبی و کاهش ۳۶ درصدی بارندگی، استفاده غیرمجاز از برق برای تولید ارز‌های دیجیتال، محدودیت تولید برق به علت کاهش بارندگی‌ها و کم شدن ۴۰ درصد ورودی آب مخازن سد‌ها، افزایش سطح رفاه، تغییر رفتار مصرف مشترکان و سبک زندگی مردم و رشد حدود ۲۰ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه با خاموشی‌های گسترده تری نسبت به گذشته مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در طی سال گذشته و به ویژه دو ماهه اول امسال، تعداد ۳ هزار دستگاه از بی کیفیت‌ترین و پرمصرف‌ترین نوع دستگاه‌های تولید رمز ارز در سطح استان کشف شده است.

موسوی زاده اضافه کرد: مقرر شد تا مراکز حساس استان نظیر مراکز درمانی و بهداشتی، مجتمع‌های آبی استان و ... در اولویت قرمز وزارت نیرو بوده و محدودیت‌ها در اینگونه مراکز اعمال نشود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان یادآور شد: از نگاه دستورالعمل پدافند غیرعامل، مراکز حساس باید پیش‌بینی تأمین برق خود را داشته باشند.

 

اثرات مخرب شوک قطع برق به گاوداری های سمنان
کاهش ۵۳ درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته

ایرج مصطفوی مدیر‌کل هواشناسی استان سمنان تصریح کرد: در سال آبی جاری مجموعا ۷۰ میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم که به نسبت بلند مدت ۴۲ درصد و نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد کاهش میزان بارندگی را شاهد هستیم.

وی افزود: ۵۲ درصد از نیاز آبی استان تامین شده است و ۴۸ درصد کمبود منابع آبی داریم.

 

اثرات مخرب شوک قطع برق به گاوداری های سمنان

 

ماینر‌های غیر مجاز ۱۵ مگا وات برق مصرف می‌کنند

فاطمه منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان خاطر نشان کرد: همه بر این نکته اتفاق نظر داریم که باید برنامه جامع و درستی را برای اعمال خاموشی‌های با برنامه، داشته باشیم.

وی گفت: ماینر‌های کشف شده از مزارع غیر مجاز به هیچ وجه نباید برگردانده شوند.


منصوری تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده، ۱۵ مگاوات برق توسط ماینر‌های کشف شده غیر مجاز استان مصرف می‌شد.

وی یادآور شد: پاداش بهره‌وری ناشی از مدیریت مصرف انرژی به دستگاه برگردانده شود تا بتوانیم به منظور تهیه پنل‌های خورشیدی اقدام کنیم.

اثرات مخرب شوک قطع برق به گاوداری های سمنان

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۷ تیز ۱۴۰۰، کد خبر:۱۰۹۵۵۳۴، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
علت مصرف زیاد برق هر چه باشد نباید با قطعی برق موجب ضررو زیان دامداران و بقیه مردم شد.راه حل درست را باید پیدا کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین