پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۵۲۹
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
اعضای کمیسیون انرژی مجلس، فردا سه شنبه، درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس برای اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس در خصوص هلدینگ خلیج فارس را بررسی می‌کنند.
شعار سال: فردا سه شنبه ۸ تیرماه سالجاری یکی از مهمترین روز‌های سرنوشت ساز هلدینگ خلیج فارس در مجلس رقم خواهد خورد. بنابر اعلام صورت گرفته فردا ساعت ۳ بعدازظهر قراراست اعضای کمیسیون انرژی مجلس گردهم بیایند تا درخواست تعدادی از نمایندگان برای اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس در خصوص این شرکت را بررسی کنند.
بنابرماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس، در صورت آنکه اعضای کمیسیون به این نتیجه برسند که درخواست مطرح شده صحت دارد این امر به هیات رپیسه مجلس در قالب یک گزارش اعلام و درنهایت هیات رییسه موظف به ارسال مستقیم آن به قوه قضاییه و رسیدگی قضایی موضوع مذکور خواهد بود.
این درحالی است که یکی از موارد مطرح شده در موضوع مطرح شده توسط نمایندگان درخواست کننده ماده ۲۳۴، نحوه عملکرد مدیران این هلدینگ در بخش نیروی انسانی است. عملکردی که طی سال‌های اخیر و با روی کارآمدن مدیرعامل متروئی این هلدینگ مورد نقد بوده، اما از اواخر سال گذشته تا کنون با ارائه طرحی برای تبدیل وضعیت ۵۲۰۰ نیروی رسمی نفت حاضر در این هلدینگ به نیروی تامین اجتماعی توسط تیم ربیعی این گلایه‌ها افزایش قابل توجهی یافته است!
اگرچه مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس طی دو ماه گذشته سعی داشته تبدیل وضعیت نیرو‌های رسمی نفت فعال دراین هلدینگ را اختیاری بنامد و همواره تاکید کرده صندوق افرادی که تن به این انتقال وضعیت بدهند همچنان نفت باقی خواهد ماند، اما به اذعان بسیاری از کارکنان این هلدینگ به دلیل ریزش پایه‌های اعتماد میان کارکنان و تیم فعلی مدیریت هلدینگ کمتر نیروی رسمی تن به این طرح خواهد داد.
هم اکنون به اذعان بسیاری از کارشناسان، یکی از بهترین نظام‌های پرداخت و جبران خدمات کشور طی حدود ٧٠ سال، نظامات اداری ساری و جاری در وزارت نفت بوده است تا جاییکه در ابتدای استخدام پرداخت‌ها کم است و به مرور تصاعدی افزایش پیدا می‌کند واین یعنی هر چه فرد بیشتر در بدنه نفت بماند دریافت بیشتری خواهد داشت و این امر در کنار صندوق بازنشستگی ویژه کارکنان نفت وفاداری و تعهد به سازمان را در پی داشته است. همچنین بنابر اعتقاد کارشناسان، هم اکنون در نفت سهم شغل در قالب گرید سازمانی و حق مقام و سهم شاغل در قالب گرید شخصی پرداخت می‌شود که روشی عالی و منحصر به فرد محسوب می‌شود.
درعین حال موضوعات دیگری در درخواست نمایندگان برای اعمال ماده ۲۳۴ در خصوص هلدینگ خلیج فارس به چشم می‌خورد. بنابر اخبار واصله یکی از سوالات اصلی مطرح شده در این درخواست در خصوص نحوه انتصابات دراین شرکت است و درعین حال باتوجه به انتصابات صورت گرفته دراین هلدینگ زیرنظر وزیرنفت به این ابهام اشاره شده که اگرچه امور این شرکت زیرنظر زنگنه است، اما همچنان این شرکت با تاکید بر خصوصی بودن ظاهری خود، از اجرای قوانین مصوب و مورد تاکید مجلس شورای اسلامی از جمله قانون منع بکارگیری بازنشستگان خودداری می‌کند!
دراین بین در سوالات فرعی به ابهامات زیادی بالاخص در خرید تجهیزات ۲پتروشیمی زیرنظر این هلدینگ پرداخته شده است. ازسویی دیگر عدم وصول مطالبات این شرکت از بازرگانی پتروشیمی مورد دیگری است که قرار است دراین جلسه مورد بررسی قرار بگیرد.
نکته دیگر در خصوص خریداران محصولات پتروشیمی از شرکت تجارت صنعت خلیج فارس است که ظاهرا آنگونه که مطرح گردیده هنوز هم پس از ۴ سال پول خرید خود را پرداخت نکرده اند و اینبار مسوولان این هلدینگ باید پاسخ دهند که چرا این مبالغ بازگردانده نشده اند؟
بنابراین باید گفت سه شنبه سرنوشت ساز تیم متروئی هلدینگ خلیج فارس در راه است و باید دید اینبار مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس که این روز‌ها به دلیل افزایش سرمایه مبهم گچساران در حال بالا و پائین کردن پله‌های دادگاه‌هاست باردیگر با پرونده‌ای دیگر روانه دادگاهی دیگر خواهد شد؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری نفتی‌ها، تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰، ۴۰۸۶۱، www.naftiha.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین