پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۰۲۶
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
ایالات متحده آمریکا شامگاه امروز(پنج شنبه) ترکیه را به فهرست خود در خصوص کشورهایی اضافه کرد که از کودکان در مناطق درگیری استفاده می کنند.این تصمیم آمریکا در سایه روابط مقامات ترکیه با گروهی مسلح موسوم به «تیپ سلطان مراد» اتخاذ شده است که در سوریه فعالیت می کند. این نخستین بار است که آمریکا یک کشور متحد خود در چارچوب ناتو را به چینن فهرستی اضافه می کند.
شعارسال: ایالات متحده آمریکا شامگاه امروز (پنج شنبه) ترکیه را به فهرست خود در خصوص کشور‌هایی اضافه کرد که از کودکان در مناطق درگیری استفاده می‌کنند.

به گزارش آرتی، این تصمیم آمریکا در سایه روابط مقامات ترکیه با گروهی مسلح موسوم به «تیپ سلطان مراد» اتخاذ شده است که در سوریه فعالیت می‌کند.
 
آمریکا، ترکیه را در فهرست کشورهای سربازگیر کودک قرار داد

وزارت امور خارجه آمریکا امروز (پنج شنبه) در گزارشی تحت عنوان «قاچاق انسان در سال ۲۰۲۱» آورده است: ترکیه در فهرست کشور‌هایی قرار داده شده است که در استفاده از سربازان کودک دست دارند.
این وزارتخانه در گزارش خود آورده است: ترکیه از تیپ سلطان مراد در سوریه پشتیبانی ملموس می‌کند در حالی که این گروه یک گروه مسلح مخالف در سوریه است که از کودکان به عنوان جنگنجو استفاده می‌کند و آنکارا نیز مدت‌های مدیدی است که از آن حمایت می‌کند.

این نخستین بار است که آمریکا یک کشور متحد خود در چارچوب ناتو را به چینن فهرستی اضافه می‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضفات بر گرفته از انتخابات، تاریخ انتشار ۱۱ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۲۵۶۴۵، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین