پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۱۵۲
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
مجمع نیروهای خط امام طی بیانیه ای درباره اعتراضات اخیر کارگری اعلام کرد: کارگران نجیب کشور که موتور محرکۀ اقتصاد و توسعه کشور هستند، در سال‌های گذشته با تشدید بحران‌های اقتصادی، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند. این شرایط در غیاب نهادهای صنفی فراگیر و سندیکاهای کارگری، روز به روز بدتر شده است.
شعارسال: بیانیه مجمع نیرو‌های خط امام درباره اعتراضات اخیر کارگری بدین شرح است:

اعتراضات هفته‌های اخیر که از سوی کارگران شرکت‌های فعال در صنعت نفت و دیگر بخش‌ها که همگی ناظر به میزان دستمزد‌ها و قرارداد‌های یک طرفه و عدم امنیت شغلی و تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌های انباشته شده است؛ وضعیت رنج‌آور و نگران کننده کارگران و خانواده‌های شریف آنان را بیش از هر زمان دیگری به تصویر کشید.
متاسفانه به دلیل نارسایی‌ها و بحران‌های متعدد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دو دهه گذشته نگاه به بخش‌های تولیدی، صنعتی نه تنها حمایتی و راهگشا نبوده که ظاهرا محلی برای رقابت‌های سیاسی و برخورد‌های شعاری گشته تا به آنجا که دامنه این نابسامانی به یکی از مهمترین صنایع کشور هم سرایت کرد.

نگاهی اجمالی به آنچه زمینه‌های بروز نارضایتی و اعتراضات را در دو دهه اخیر رقم زده است نشان می‌دهد متاسفانه غفلت از اصل عدالت برای همه از یک سو و در مقابل ارائه راهکار‌های غیر کارشناسانه، دستوری و شعاری به قصد عدالت خواهی و مبارزه با فساد اساس بسیاری از معضلات ومشکلاتی است که در بخش‌های گوناگون با آن مواجه هستیم.

آنچه در این میان جای توجه ویژه دارد تمکین به حقوق قانونی اقشار و اصناف گوناگون و لزوم یافتن راهکار‌هایی برای پایان دادن به بی عدالتی در توزیع قدرت و ثروت است.

عدم به کارگیری نیرو‌های کارشناس و متخصص در زمینه اجرای عدالت و برخورد سطحی با موضوع عدالت، خود می‌تواند از بارزترین مصادیق بی عدالتی و شاید به مراتب خطرناک‌تر از بی عدالتی باشد چرا که زمینه‌ها و امید‌های بهبود و اصلاح را هم نابود خواهد کرد.
 
 
سخن کارگران را گوش دهید/ تبعیض و ناعدالتی شغلی

نتیجه برخورد‌های غیر کارشناسانه نه تنها نهاد‌های حاکمیتی اعم از قانون گذاری و اجرایی را مجبور به عقب نشینی می‌کند که در مقابل شاهدیم، حقوق پایمال شده بخش بزرگی از کارمندان و کارگرانی که سال‌ها از بی عدالتی و نابرابری رنج برده اند بیش از گذشته پایمال و در میانه هیاهو‌های رسانه‌ای کمرنگ و از مسیر احقاق حقوق از دست رفته آن‌ها خارج و به بستری برای تسویه حساب‌های سیاسی و جناحی بدل می‌شود.

کارگران نجیب کشور که موتور محرکۀ اقتصاد و توسعه کشور هستند، در سال‌های گذشته با تشدید بحران‌های اقتصادی، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند.

این شرایط در غیاب نهاد‌های صنفی فراگیر و سندیکا‌های کارگری، روز به روز بدتر شده است؛ مشفقانه و خیرخواهانه عرض می‌کنیم که باید سخن کارگران را شنید و نگاهی همدلانه با آنان داشت. انکار خواسته‌ها یا نشانی‌های غلط دادن، مشکل این بخش بزرگ و موثر در اقتصاد کشور را حل نمی‌کند.

مجمع نیرو‌های خط امام، ضمن دفاع از حقوق مشروع کارگران کشور و تأکید بر ضرورت رفع تبعیض در پرداخت حقوق و دستمزد و حفظ امنیت شغلی آنان، از همۀ مسئولان و دستگاه‌ها می‌خواهد با رعایت جوانب قانونی و اخلاقی در رسیدگی به مطالبات کارگران، زمینه‌های تشکیل و فعالیت نهاد‌های صنفی فراگیر در کشور را فراهم آورده و توجه داشته باشند که این کار، در شناخت دقیق، مدیریت و انتقال و تحقق مطالبات کارگران بر اساس ظرفیت‌های قانونی کشور، نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و در اتخاذ تصمیمات کارشناسانه و اثر بخش برای تحقق عدالت و مبارزه با فساد راهگشا خواهد بود.

والسلام

مجمع نیرو‌های خط امام

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری جماران، تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۵۱۵۶۶۵، jamaran.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین