پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
اخوان گفت : این گونه نیست که قطعه‌سازان بزرگ مشکلات کوچکترها را نداشته باشند، آنها هم مشکل دارند، ولی این قطعه‌سازان به منابع بانکی دسترسی دارند و پرداخت دیرهنگام طلب خود را از خودروسازان از طریق تسهیلات بانکی و خرید دین جبران می‌کنند.
شعار سال: اخوان  با بیان این مطلب گفت: در صورت راه‌اندازی Tier ۱‌ها تامین قطعه از سوی شرکت‌های قطعه‌سازی کوچک و متوسط روند بهتری به خود می‌گیرد.

وی افزود: اگر قطعه‌سازان کوچک با قطعه‌ساز‌های بزرگ طرف قرارداد باشند، نسبت به زمانی که با تامین‌کنندگان روبه‌رو هستند، بهتر مورد حمایت قرار می‌گیرند.

اخوان بیان داشت: در حال حاضر بعضی شرکت‌های بزرگ قطعه‌سازی، ساخت بعضی قطعات خود را به سازندگان کوچک برون‌سپاری می‌کنند، با این حال بسیاری از قطعات هستند که مستقیم در خط تولید استفاده می‌شوند.

وی تصریح کرد: اگر خودروسازان سریع‌تر Tier ۱‌ها را راه بیندازند، به روند همکاری قطعه‌سازان کوچک و بزرگ و بهره‌وری بیشتر کمک زیادی خواهد کرد.

این فعال صنعت قطعه سازی اظهار داشت: در این صورت تولیدکنندگان بزرگ قطعه می‌توانند قطعه‌سازان کوچک را تحت پوشش بگیرند. این روش در دنیا تجربه شده است و اکنون نیز انجام می‌شود و می‌تواند در کشور ما نیز مفید واقع شود.

به گفته اخوان با تشکیل Tier ۱‌ها قطعه‌سازان کوچک با قطعه‌سازان بزرگ متصل می‌شوند و می‌توانند از طریق امکانات مالی این قطعه‌ساز‌ها مسائل مالی خود را حل کنند و چالش‌ها را پشت سر بگذارند.

قطعه‌سازان کوچک نمی‌توانند از تسهیلات بانکی بهره ببرند

اخوان گفت: این گونه نیست که قطعه‌سازان بزرگ مشکلات کوچکتر‌ها را نداشته باشند، آن‌ها هم مشکل دارند، ولی این قطعه‌سازان به منابع بانکی دسترسی دارند و پرداخت دیرهنگام طلب خود را از خودروسازان از طریق تسهیلات بانکی و خرید دین جبران می‌کنند.

وی اذعان داشت: ملاکی که بانک‌ها برای اعطای تسهیلات در نظر می‌گیرند اعتبار گیرنده است که قطعه‌سازی‌های کوچک از این امکان برخوردار نیستند.

امسال قطعه‌سازان پولی از خودروسازان دریافت نکرده‌اند

این قطعه‌ساز با بیان اینکه در سه ماه گذشته قطعه‌سازان بزرگ حتی یک ریال از شرکت تامین‌کننده بابت مطالبات خود دریافت نکرده‌اند، اظهار داشت: اکنون به ما گفته شده است که ما را به بانک معرفی می‌کنند و چک قدیمی به ما می‌دهند.

اخوان در ادامه افزود: اگر ما همین چک را نیز دریافت نمی‌کردیم، همچنان باید بدون دریافت هیچ پولی به خودروساز قطعه می‌دادیم و خودروسازان نیز به دلیل بحث قیمت‌گذاری به مشکل فروش برخورده‌اند و نتوانسته‌اند نقدینگی لازم را فراهم کنند.

اخوان اظهار داشت: یک شرکت خودروسازی در سال جدید چک تضمین به قطعه‌سازان نمی‌دهد و فقط سازندگان را به بانک معرفی می‌کند.

وی  در پایان یادآور شد: باید توجه بیشتری به قطعه‌سازان کوچک صورت بگیرد چراکه اگر نتوانند از منابع کمکی استفاده کنند ضربات بزرگی می‌خورند، البته بهتر است بگوییم آسیب قطعه‌سازان کوچک زودتر عیان می‌شود، اما قطعه‌سازان بزرگتر نیز از آسیب دور نیستند.  


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از قطعه نیوز، تاریخ انتشار ۱۲ تیر ۱۴۰۰، www.ghatenews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین