پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۱۱۴
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
دریادار خانزادی گفت: حضور ما در اقیانوس اطلس پاسخ به ادعای آمریکایی‌ها بود که زمانی یکی از مقامات آمریکایی خطی از سواحل آمریکا تا بندرعباس کشید و گفت محال است ایران بتواند نزدیک آمریکایی‌ها شود.
شعار سال: امیر دریادار حسین خانزادی اظهار داشت: در حالی که آمریکایی‌ها از آب‌های ما ۱۲ مایل فاصله دارند اما از ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس اطلس که پنج هزار مایل با آنها فاصله دارد به وحشت افتاده‌اند.

وی گفت: ناو بندر مکران ۱۱۰ هزار تن سوخت با خودش حمل می‌کند و می‌تواند ۱۰ سال بدون سوخت گیری در دریا بماند و آب شیرین کن بسیار پیشرفته‌ای دارد بنابراین حضور مستمری را برای ناوگروه در دریا فراهم می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: ناوشکن سهند نیز که همراه ناو بندر مکران است از سال ۹۷ تاکنون ۴۰۰ روز دریا نوردی داشته که بیشتر آن در دریای سرخ بوده است.

دریادار خانزادی گفت: جمهوری اسلامی ایران در ۶ ماه ناوبندر مکران را ساخت که موجب تعجب کشورهای غربی شد.

وی با بیان اینکه کسی که روند را تولید می‌کند در عرصه‌های مختلف دست بالا را دارد افزود: تاکنون آمریکایی‌ها در منطقه ما حضور داشتند و ما آنها را رصد می‌کردیم که اگر شیطنت کنند پاسخ دهیم اما اکنون نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس اطلس روند تولید می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور ما در اقیانوس اطلس پاسخ به ادعای آمریکایی‌ها بود که می‌گفتند ایران هیچ گاه نمی‌تواند در این اقیانوس حضور داشته باشد.

دریادار خانزادی افزود: باتوجه به اینکه کشورهای آفریقایی حاشیه اقیانوس اطلس نیروی دریایی ندارند و به طور طبیعی تهدیدی برای آمریکایی‌ها محسوب نمی‌شوند کشورهای اروپایی نیز تهدیدی برای آمریکایی‌ها نیستند بنابراین حضور جمهوری اسلامی ایران که اساس آن ظلم ستیزی است در اقیانوس اطلس برای آمریکایی‌ها نگران کننده است.

وی گفت: با حضور در اقیانوس اطلس در حال آزمایش توانمندی‌های مقتدرانه نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران هستیم و این ناوگروه بدون پهلو گرفتن در اقیانوس اطلس در حال دریانوردی و آمریکایی‌ها را ترسانده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این ناوگروه حدود پنج هزار مایل معادل ۲۰ هزار کیلومتر از سواحل ایران فاصله دارد افزود: از ابتدا هدفی برای رفتن به خلیج مکزیک نداشتیم و در سکوت خبری زمانی که ناوگروه در وسط اقیانوس اطلس حضور یافت آن را رسانه‌ای کردیم.

دریادار خانزادی گفت: با توجه به اینکه در این زمینه حرفی نمی‌زدیم اما اظهارات مقامات آمریکایی را درباره ناوگروه جمهوری اسلامی ایران به ویژه ناوبندر مکران می‌شنیدیم که خنده دار بود و نشان می‌دهد آنها هیچ شناختی از توانایی‌های ما ندارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه اکنون دروازه‌های اقیانوس اطلس به روی ما باز شده است گفت: زمانی یکی از مقامات آمریکایی خطی از سواحل آمریکا تا بندرعباس کشید و گفت محال است ایران بتواند نزدیک آمریکایی‌ها شود.

هر قدر در دریاهای آزاد پیش برویم نمایش اقتدار و حضور امنیت آفرین ماست

وی افزود: هر قدر در دریاهای آزاد پیش برویم نمایش اقتدار و حضور امنیت آفرین ماست و اینکه توانمندی ایفای نقش ما را در راستای کار جمعی برای ایجاد امنیت نشان می‌دهد.

دریادار خانزادی با بیان اینکه حضور ناوگان آمریکایی‌ها در آفریقا برای استعمار و برده داری بوده است، گفت: امروز ناوگروه جمهوری اسلامی ایران با پرچم کشورمان پیام صلح و دوستی را اعلام می‌کند و نشان می‌دهد ایران صلح طلب از کشورهایی که تحت ظلم و ستم قرار گرفته‌اند حمایت خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: از روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی تحریم‌های نظامی بر ما تحمیل شد اما اکنون نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نخستین بار در تاریخ در اقیانوس اطلس حضور یافته است که این بسیار معنا دارد.

وی گفت: بالا ترین سطح ولایت پذیری در نیروهای مسلح وجود دارد و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی سرلوحه کارهای ماست.

دریادار خانزادی با اشاره به ساخت ناوشکن جماران که برخی آن را امکان پذیر نمی‌دانستند اما به خواست رهبر معظم انقلاب اسلامی این ناوشکن ساخته شد افزود: به زودی اخبار حضور ناوشکن دنا نیز در دریای سرخ منتشر می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اقدامات تروریستی نیابتی در دریای سرخ انجام می‌شود و کشورهایی که نمی‌توانند جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند به واسطه دیگران تلاش می‌کنند به کشتی‌های نفتکش ایران در این منطقه آسیب برسانند. در دریای سرخ و شمال اقیانوس هند نفتکش‌های ایران به وسیله ناوگان نیروی دریایی کشورمان اسکورت دو سویه می‌شود و در رفت و برگشت کشتی‌های تجاری ایران را اسکورت می‌کنیم تا به نقطه امن برسند.

وی افزود: جوانان مؤمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی و اعمال تحریم‌های نظامی پای کار آمدند و همه دیدند هفت روز پس از آغاز جنگ تحمیلی نیروی دریایی عراق از بین رفت.

دریادار خانزادی گفت: این جوانان در جهادهای خودکفایی که به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایجاد شد کار ساخت قطعات بسیار پیچیده را انجام دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: اکنون ناوشکن‌های شهیدان نقدی و بایندر که ۶۰ سال از عمر آنها می‌گذرد سه چهار ماه در پنج هزار کیلومتر آن طرف تر از مرزها نفتکش‌های ایران را اسکورت می‌کنند که این نشان دهنده توانمندی و دانش جوانان مؤمن نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: برای رسیدن امنیت جمعی در اقیانوس هند مرکز بین المللی همکاری‌های امنیتی دریایی در منطقه آزاد چابهار ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

ایجاد مرکز بین المللی همکاری‌های امنیت دریایی چابهار 

دریادار خانزادی افزود: برقراری امنیت در این منطقه بسیار گسترده به وسیله یک کشور امکان پذیر نیست بنابراین زمان زیادی تلاش کردیم مرکزی برای هدایت تلاش جمعی کشورها برای ایجاد امنیت در اقیانوس هند به وجود آوریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: قرار است در مرکز بین المللی همکاری‌های امنیت دریایی چابهار نماینده همه کشورهایی که تمایل دارند در این همکاری باشند حضور یابند.

وی افزود: هدف ایجاد این مرکز تسلط و اشراف بر اقیانوس هند و تمرکز بر مناطقی است که کانون ناامنی در آنها شکل می‌گیرد.

دریادار خانزادی گفت: با تجمیع اطلاعات سفید از کشتی‌هایی که در این منطقه تردد می‌کنند شناورهایی که مشخصات آنها نامعلوم است و سیستم‌های ناوبری خود را خاموش کرده‌اند از ابتدا مشخص می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: در این مرکز هدایت مبارزه با قاچاق کالا، مواد مخدر و عملیات‌های تروریستی و کنترل رزمایش‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: به همه نهادهایی که با دریا سرو کار دارند در این مرکز یک میز اختصاص داده می‌شود تا اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند.

دریادار خانزادی درباره نشست فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای پیرامون منطقه اقیانوس هند نیز افزود: ۳۶ کشور پیرامون منطقه اقیانوس هند هستند که پس از بروز دزدی‌های دریایی در این منطقه این کشورها هوشیاری بیشتری از خود نشان دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: در بخش جنوبی اقیانوس هند نیروی دریایی تمام عیاری برای پوشش تردد کشتی‌های تجاری نداریم اما در منطقه شمال این اقیانوس نیروهای دریایی معنا دار مانند جمهوری اسلامی ایران متمرکز هستند. سازمان جهانی دریانوردی ۷۰۰ مایل دریایی از اقیانوس هند را در سال ۲۰۰۷ میلادی به عنوان منطقه ناامن معرفی کرد که تا نزدیک سواحل هند امتداد داشت.

وی افزود: بر این اساس در سال ۲۰۰۸ هند نشستی را برای ایجاد تلاش‌های جمعی در جلوگیری از کانون‌های ناامنی و تبادل اطلاعات برگزار کرد.

دریادار خانزادی گفت: در نشست سال ۲۰۱۰ این کشورها در امارات، جمهوری اسلامی ایران نیز شرکت کرد و پس از پنج دوره میزبانی دوره ششم در سال ۱۳۹۷ در ایران برگزار شد و ما ریاست این نشست را بر عهده گرفتیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه هر جا یک جزیره کوچکی است رد پای استعمار نیز در آنجا دیده می‌شود افزود: کشورهای انگلیس و فرانسه نیز به دلیل جزایری که در منطقه دارند ادعا می‌کنند باید جزو این اجلاس باشند.

وی گفت: با توجه به اینکه قرار بود ریاست این اجلاس امسال بر عهده فرانسه گذاشته شود این کشور تمایل داشت اجلاس در پاریس انجام شود اما تاکید کردیم معنا ندارد اجلاس کشورهای پیرامون اقیانوس هند در اروپا برگزار شود و اگر قرار است فرانسه میزبان این اجلاس شود باید آن را در جزیره ریونیون در جنوب اقیانوس هند برگزار کنند که فرانسه پذیرفت.

دریادار خانزادی افزود: این نشست بسیار مؤثر بود و ما مواضع جدی جمهوری اسلامی ایران را درباره صف بندی ها و ائتلافاتی که در منطقه وجود دارد مطرح کردیم و گفتگوهای خوبی با فرماندهان نیروهای دریای برخی کشورها از جمله هلند و آلمان داشتیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: فرماندهان آلمانی و هلندی گفتند ما پیام بسیار صریح و روشنی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست دریافت کردیم که آن را به کشورهایمان منتقل می‌کنیم.

وی افزود: به نظر می‌رسد اروپایی‌ها خود را از آمریکایی‌ها جدا می‌کنند.

دریادار خانزادی گفت: در مجمع اصلی و عمومی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران بسیار صریح و بدون پرده پوشی مطالب تند و شفافی را مطرح و اعلام کردیم چه کسانی چه خطاهایی را در منطقه مرتکب می‌شوند و ممکن است به آنها و کسانی که میزبان آنها هستند آسیب برسد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: مکان همه ناوهای آنها را در منطقه دریای عمان، خلیج فارس و اقیانوس هند به آنها نشان دادیم که حتی برای فرمانده نیروی دریایی فرانسه تعجب آور بود.

وی گفت: به فرمانده نیروی دریایی فرانسه گفتیم دریای عمان و خلیج فارس را منطقه امن می‌دانیم بنابراین سه هزار کیلومتر دورتر در خلیج عدن در جهت تأمین امنیت جهانی حضور یافته‌ایم اما شما در خلیج فارس چکار می‌کنید.

دریادار خانزادی افزود: فرمانده نیروی دریایی فرانسه گفت با شما موافق هستیم البته اروپا برای اینکه در بازی‌های سیاسی قرار نگیرد رفتار خنثی‌ای در منطقه دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ممکن است در خلیج فارس شناورهای فرانسوی حضور داشته باشند اما آنکه شیطنت می‌کند آمریکایی‌ها هستند.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مهر، تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۲۵۴۹۹۲، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین