پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۳۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
آیین نخستین برداشت برنج در شهرستان آمل برگزار شد و پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌میلیون تن برنج سفید برداشت شود.
شعار سال: بعدازظهر امروز آیین نخستین برداشت مکانیزه برنج کشور در روستای دعوکلا دابودشت آمل پس از ۹۰ روز نشاء مکانیزه برنج با کمباین‌های مخصوص در این منطقه آغاز شده است.

عزیزالله شهیدی‌فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به وضعیت جوی و آبی مناسب در بیشتر مناطق استان گفت: کارشناسان ترویج جهاد کشاورزی امسال در بخش‌های به‌زراعی، به‌نژادی و توسعه ارقام پرمحصول و افزایش کیفیت ارقام محلی اقدامات خوبی انجام دادند.

وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های کشت رتون و دوم پیش‌بینی می‌شود امسال از شالیزار‌های استان یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن شلتوک معادل یک‌میلیون تن برنج سفید برداشت شود.
 
۱۳۰ هزار هکتار از شالیزار‌های استان مکانیزه نشاء شد

شهیدی‌فر با بیان اینکه امسال ۱۳۰ هزار هکتار از شالیزار‌های استان مکانیزه نشاء شد، افزود: برداشت برنج امسال در ۹۵ درصد شالیزار‌های استان با کمباین‌های مخصوص انجام می‌شود.

وی گفت: دومین سالی است که به دلیل حذف ارز نیمایی و کوتاه شدن دست تاجر نما‌ها، شالیکاران نفس می‌کشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه به دلیل کم‌آبی در مناطق شرق مازندران امسال کشت برنج شالیکاران با مشکل روبرو شدند، افزود: ۵ هزار هکتار از شالیزار‌های استان به کشت تابستانه کم‌آب بر و کشت کنجد، سویا و پنبه اختصاص یافت.

شهیدی‌فر یادآور شد: مازندران با ۴۰ درصد سطح زیرکشت و ۴۵ درصد تولید برنج رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده که نقش مهمی در تامین نیاز‌های تغذیه‌ای و امنیت غذایی دارد.

وی در پایان گفت: شالیکاران براساس ذخیره منابع آبی، رودخانه‌ها و آببندان‌ها و آب سد‌ها اقدام به کشت دوم و رتون کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از فارس، تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۴۲۱۰۰۰۷۰۴، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین