پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۵۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از عزم قاطع برای قلع و قمع ساختمانی که حریم منظر بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی را مخدوش کرده است، خبر داد.
شعار سال: خبر‌ها از ساخت و ساز ساختمانی شش طبقه در حریم منظری میراث جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی حکایت دارند، ساخت و سازی که با مجوز شهرداری و بدون رعایت ضوابط میراث فرهنگی در حال انجام است.

نادر فلاحی (مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل) در خصوص ساختمان شش‌طبقه‌ای که حریم منظری بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی را مخدودش کرده است، گفت: هر چند این مجموعه از شهرداری مجوز ساخت تا شش طبقه را دارد که ما این احتمال را می‌دهیم این مجوز سهوا صادر شده، اما مجوز کمیسیون ماده ۵ را ندارد و ما خواستار قلع و قمع آن طبق ضوابط میراث فرهنگی هستیم. در این خصوص با هیچکس تعارف نداریم و به شهرداری نیز اعلام شده مجوز‌های ساخت این مجموعه بر اساس ضوابط میراث جهانی باید منطبق شود.

به گفته او؛ در حال حاضر طبقه‌های ۵ و ۶ این ساختمان که حریم منظری مجموعه میراث جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی را مخدوش کرده، پلمپ شده‌اند و اقامه دعوا و شکایت‌ها نیز انجام گرفته است.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط سازه تا ۶ طبقه بالا رفته و ساخت و ساز اصلی انجام نشده. با این وجود خواستار تخریب سازه‌های خارج از ارتفاع استاندارد برای میراث جهانی هستیم. اکنون نیز کار متوقف است.

فلاحی با تاکید بر اینکه مجوز ساخت و ساز‌های مجموعه طی چند سال اخیر صادر شده است، گفت: امیدوار هستیم این مجوز سهوا توسط شهرداری صادر شده باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۱۰۴۰۰۸، www.ilna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
0
0
بنده‌خدا مالک که شاید از این موضوع اصلا خبر نداشته ولی مسئولین صدور مجوز که در جریان بوده‌اند حتما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین