پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۹۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
با هدف مدیریت منابع آبی، محصول آب برِ هندوانه در شهرستان پارس‌آباد، امسال ۴۵ درصد کمتر از پارسال کشت شده است.
شعار سال : مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد گفت: هندوانه این منطقه به دلیل کشت در خاک زرخیز مغان و تغذیه با آبِ شیرین رودِ مرزیِ «اَرَس»، مرغوب‌ترین محصول هندانه در کشور محسوب می‌شود.

هندوانه‌ی پارس‌آباد نصف شد
 
صولت افزود: با تصمیم شورای حفاظت از منابع، مجاری و تأسیسات آبی مغان، با هدف صرفه جویی در مصرف آب، کشت این محصول امسال از هزار و ۳۵۰ هکتار به ۷۵۸ هکتار کاهش یافت و آبیاری مزارع هندوانه هم به روش قطره‌ای انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی میشود تا پایان مرداد، فصلِ برداشتِ هندوانه، ۲۶ هزار تن از این محصول امسال در مزارعِ پارس آباد تولید شود افزود: هندوانه تولیدی این شهرستان از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است و علاوه بر رفع نیاز منطقه، به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار هم صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد با اشاره به اینکه روزانه فقط نزدیک به ۲ تن هندوانه توسط فروشنده‌های بین راهی به مشتریان عرضه می‌شود گفت: هرسال با عرضه هندوانه شیرین و مرغوب پارس آباد به بازار داخلی، قیمت این محصول هم در کشور کاهش می‌یافت، اما با این حال امسال کاهشِ ۴۵ درصدی کشتِ آن، باعث افزایشِ قیمت و نارضایتیِ کشاورزانِ منطقه نشده است.

پارس‌آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیمای اردبیل، تاریخ انتشار:۲۵ تیر ۱۴۰۰، کدخبر:۳۱۶۶۳۰۳، ardabil.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین