پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۵۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲
معاون وزیر و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: ژئوپارک طبس در حال بررسی است تا به عنوان دومین ژئوپارک ایران پس از جزیره قشم برای ثبت جهانی در یونسکو معرفی شود.
شعار سال: علیرضا شهیدی درمراسم رونمایی از مستند رخساره زمین، قشم جزیره پدیده‌ها در معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری افزود:

شبکه ژئوپارک جهانی پشتیبانی یونسکو در سال ۲۰۰۴ میلادی شکل گرفت، یونسکو تعریف روشنی از ژئو پارک‌ها برای خود دارند، یعنی گستره‌ای با مرز‌های آشکار دربرگیرنده چند پدیده زمین‌شناختی کمیاب و برجسته.

به گفته وی جزیره قشم در ایران از این شاخص‌ها برای کسب نام ژئوپارک برخوردار است و توانسته درفهرست یونسکو جای گیرد.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه خود یک زمین شناس هست، افزود: من شناخت خوبی نسبت به جزیره قشم دارم، پدیده‌ها و ژئوسایت‌هایی که در این مستند بدان پرداخته شد در نوع خود خارق العاده هستند.

وی یادآور شد: سازمان زمین شناسی می‌تواند برخی ازمناطق ایران که رخساره‌های منحصر به فرد دارد را جهت ساخت مستند معرفی خواهد کرد.

سید رضا هاشمی مدیر اداره دیپلماسی گردشگری و اقتصاد سلامت وزارت امورخارجه نیز در این برنامه بیان کرد: تمام کار‌های صورت گرفته برای توسعه است تا بتوان به ارزش‌های اقتصادی اضافه کرد.

وی گفت: کلیدی‌ترین مفهموم در عرصه سیاست خارجی منافع ملی است، البته این مفهوم باید تعریف واحد در بین مسئولان و مردم داشته باشد.

هاشمی بیان کرد: در کشور ما تعریف واحدی از گردشگری وجود ندارد. این مفهوم بین مدیران متفاوت است و تا زمانی که تعریف یکسان نباشد نمی‌توان شاهد توسعه اقتصادی در این حوزه بود.

وی افزود: باید استراتژی نگهداری از جزیره قشم و همچنین اقداماتی برای توسعه گردشگری در این منطقه در دستور کار قرار بگیرد.

مستند قشم، جزیره پدیده‌ها به عنوان چهارمین مستنداز مجموعه رخساره زمین با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تهیه شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دیده بان ایران، تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۱۳۵۱۶، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
برچسب ها: مستند ، قشم ، ژئو پارک ، یونسکو
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
0
0
این اثر هم امیدواریم که به ثبت جهانی برسد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
0
0
ژئو پارک طبس از لحاظ اقتصادی و سرمایه گذاری مکان خیلی مناسبی میتونه باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
0
0
امیدواریم که به توسعه اقتصادی خوبی هم برسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین