پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۹۶۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
قهرمان اسبق پرتاب دیسک آسیا گفت: چندین سال است که دوران ورزشی حدادی به اتمام رسیده و ما باید در این مدت چندین نفر را جایگزین او می کردیم.
شعارسال:سلمان حسام قهرمان اسبق پرتاب دیسک آسیا در خصوص دلایل ناکامی حدادی در المپیک اظهار داشت: نتیجه خودمحوری و هزینه کردن بدون مشورت با پیشکسوتان همین است. آقایان سالهاست که پشت مدال حدادی سنگر گرفته اند و پز آن را می‌دهند. در شهرستان‌ها چندین ورزشکار داریم که بالای ۶۰ متر پرتاب می‌کنند، اما صدایشان به جایی نمی‌رسد. فدراسیون حدادی را به آمریکا اعزام کرد و نتیجه این شد. تفتیان را به فرانسه و انگلیس فرستاد که او هم در جام باغبانباشی از نماینده عراق شکست خورد. پس از باخت مقابل عراق، او را مجددا به انگلیس فرستادند. شما را به انگلیس اعزام کنند، نمی‌روید؟ هر کسی باشد می‌رود و می‌گردد، وقتی مسئولیتی برای او ندارد. این‌ها همه بیت المال محسوب می‌شود و فدراسیون باید پاسخگوی تمام آن‌ها باشد.
 

سلمان حسام رکورد احسان حدادی را به چالش کشید
 
دارنده برنز بازی‌های آسیایی تهران در خصوص هزینه‌های حدادی اضافه کرد: حدادی از فدراسیون ماهانه دو یا سه میلیون حقوق می‌گیرد. همچنین ماهانه ۵ میلیون تومان از کمیته ملی المپیک دریافت می‌کند. خرج سفر‌ها و حق ماموریت‌ها را نیز دریافت می‌کند. تا جایی که می‌دانم یکبار ۱۰۰ هزار دلار و بار دیگر ۳۰ هزار دلار پرداخت کرده اند. این‌ها همه هزینه‌هایی هستند که جزو حقوق او محسوب نمی‌شوند و به شکل حقوقی پرداخت نمی‌شوند. باور کنید صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برای ورزشکاران المپیکی از چیزی دریغ نکرده و هر کاری از دستشان آمده، انجام دادند. همین احسان حدادی را برای یک عمل ساده خار پاشنه به آلمان فرستادند.

وی در خصوص استفاده از مربیان خصوصی برای ورزشکاران عنوان کرد: مک ویلکینز را به همراه یک ماساژور و یک مربی تغذیه به کیش فرستادند که یک نفر را تمرین دهد. لااقل می‌توانستند چند ورزشکار دیگر را هم به این اردو بفرستند که مربی خارجی، به جای یک نفر، چند نفر را تمرین دهد. همین خرج را اگر برای ورزشکاران شهرستانی با آن قد‌های بلند و ژنتیک مستعد می‌کردند، خیلی بهتر نتیجه میداد. ما باید از مربیان به صورت همگانی استفاده کنیم. این‌ها تمام مسائلی هستند که صیامی باید پاسخگو باشند.

او با اشاره به اتمام دوران ورزشی حدادی افزود: خیلی وقت پیش دوران حدادی به اتمام رسیده. از لحاظ ورزشی چهار یا پنج سال پیش دوران حدادی به اتمام رسید و ما باید در این مدت ۱۰ نفر را جایگزین او می‌کردیم. البته احسان را دوست دارم و قصد تخریب او را ندارم. به هر حال او نیز برای ما افتخارآفرینی کرده، اما جایی که عسل باشد، هیچ کس مربا نمی‌خورد. به او پول می‌دهند، خب معلوم است قبول می‌کند. اگر بخواهند او را مجددا به آمریکا اعزام کنند، معلوم است قبول می‌کند. درد ما این است که هیچکس او را بازخواست نمی‌کند. فدراسیون پول می‌دهد و او قبول می‌کند.

حسام در خصوص ابراز تمایل حدادی ازحالا برای شرکت در المپیک پاریس گفت: بهتر است سرمایه گذاری که قصد داریم روی حدادی انجام دهیم، روی چندین ورزشکار شهرستانی انجام دهیم. بیاییم از حالا کسانی مانند شیری و رضایی را پرورش دهیم و این ورزشکاران را به ۷۰ متر برسانیم. حدادی با همین پرتاب ۵۸ متر نیز در آسیا اول نشود، دوم یا سوم می‌شود. ما باید بزرگ فکر کنیم و سطح خودمان را بالا ببریم. بنده در همین ۷۰ سالگی بالای ۵۰ متر پرتاب می‌کنم.

وی در خصوص اینکه حدادی پس از هر شکست مصدومیت را بهانه می‌کند، گفت: با کمر مصدوم کسی نمی‌تواند بالای ۵۰ متر پرتاب کند و مجبور است این حرف‌ها را بزند. این حرف‌ها را نزند چه بگوید؟ بگوید که چرا به من پول می‌دهید و یا چرا مرا به آمریکا اعزام می‌کنید؟

قهرمان اسبق آسیا در خصوص استفاده فدراسیون از پیشکسوتان اضافه کرد: صیامی به هیچ عنوان از پیشکسوتان استفاده نمی‌کند، زیرا فکر می‌کند که با حضور امثال ما، عرصه بر او تنگ می‌شود. بنده در ۴ دوره بازی‌های آسیایی و در دو المپیک مونیخ و مونترال شرکت کرده ام و ۴ دوره مربیگری در ایتالیا و روسیه و... گذرانده ام. مک ویلکینز مربی حدادی با این همه هزینه چه کرده؟ او هم دوره من در المپیک ۱۹۷۶ مونترال بود. صیامی اگر نمی‌خواهد از ما در راس کار استفاده کند، حداقل می‌تواند از ما به عنوان دستیار در کنار چشم رنگی‌ها استفاده کند. ما در این رشته برای ایران مدال و امتیاز آورده ایم و ادعا داریم. فدراسیون در جام باغبانباشی از کارشناسان دعوت هم نکرد. شهرستانی‌ها را به من بدهند المپیک آینده آن‌ها را به ۷۰ متر می‌رسانم. اگر زیر ۷۰ متر پرتاب کردند، تمام حقوق و اموال مرا مصادره کنند. متاسفانه این‌ها همه درد است و ما را در کنج خانه حبس کرده اند.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دانا، تاریخ انتشار:۹ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر:۱۷۵۵۵۳۴، www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین