پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۶۳۳
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
روز‌های اخیر تالاب انزلی درگیر آتش سوزی گسترده شد. آتش سوزی که شاید اگر باران شمال به فریادش نرسیده بود با همه تلاش‌ها و هواپیمای آبپاش باز هم می‌توانست گسترش یابد. در همین زمینه نیز دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان ضمن عمدی دانستن آتش سوزی انزلی، گفته است که در ارتباط با آتش‌سوزی تالاب انزلی یک نفر بازداشت شد و چهار نفر تحت نظر هستند.
شعار سال: روز‌های اخیر تالاب انزلی درگیر آتش سوزی گسترده شد. آتش سوزی که شاید اگر باران شمال به فریادش نرسیده بود با همه تلاش‌ها و هواپیمای آبپاش باز هم می‌توانست گسترش یابد. در همین زمینه نیز دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان ضمن عمدی دانستن آتش سوزی انزلی، گفته است که: در ارتباط با آتش‌سوزی تالاب انزلی یک نفر بازداشت شد و چهار نفر تحت نظر هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان ادامه داد: برای آتش سوزی تالاب پرونده‌ای با اولویت تشکیل و اطلاعات لازم به مراجع قضایی ارسال شده است و عوامل انسانی آن نیز شناسایی شده اند. او افزود: طبق گزارش مسئولان و کارشناسان حریق عمدی اعلام شده است و مختصات اراضی آتش گرفته شده مشخص و با افراد سودجویی که این اراضی را تحت تصرف در آوردند برخورد خواهد شد.

آتش سوزی در نیزار‌های منطقه چراغ پشتان انزلی که از هشتم شهریور آغاز شد و پس از سه روز هفت هکتار از این اراضی در شعله‌های آتش سوخت و دستگاه‌های خدمات رسان در حال مهار آتش هستند.

تالاب بین المللی انزلی با مساحتی حدود ۲۰ هزار هکتار که از شمال به انزلی، از جنوب به صومعه‌سرا، از شرق خمام، از جنوب شرقی به رشت و از غرب به کپورچال و آبکنار انزلی محدود است. این تالاب سال ۱۳۵۴ در فهرست تالاب‌های بین‌المللی کنوانسیون رامسر به ثبت رسید همچنین سازمان بین‌المللی حیات پرندگان، این تالاب را به عنوان زیستگاه با اهمیت برای پرندگان تشخیص داده و جزو تالاب‌های طبیعی و آب شیرین کشور و از جمله زیباترین مناظر آبی منطقه است.

اما چطور با همه طرح‌های مقابله با زمین خواری هم چنان این روند ادامه می‌یابد. در همین رابطه به سراغ «جمال قدوسی» کارشناس حوزه محیط زیست رفته ایم و نظر وی در همین رابطه را جویا شدیم.
 
تعداد بازدید : 2

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گیل خبر، تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۴۷۲۷۱۲، gilkhabar.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین