پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۱۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به تعداد پرواز‌های محدود به نجف گفت: شرکت‌های هواپیمایی (ایرلاین‌ها) به عمد عرضه پرواز‌ها را با وجود تقاضای زیاد، افزایش ندادند تا نرخ‌ها افزایش یابد و در حق زوار امام حسین (ع) جفا کردند.
شعار سال: امسال دومین سالی است که ویروس کرونا راهپیمایی روز اربعین را با محدودیت مواجه کرده است. هر ساله در این ایام ایرانی‌ها زمینی و هوایی خود را به کربلا می‌رساندند. ولی امسال و سال گذشته شرایط تغییر کرد. امسال مسئولان عراقی شرط ورود به عراق را فقط ورود از مرز‌های هوایی اعلام کردند. سازمان هواپیمایی کشوری نیز قیمت بلیت پرواز‌های دوطرفه تهران- نجف- تهران را ۵ میلیون تومان و قیمت بلیت پرواز‌های مشهد- نجف- مشهد را ۶ میلیون تومان و قیمت بلیت یکطرفه مسیر‌های تهران-نجف و مشهد-نجف را نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۴ میلیون تومان اعلام کرد.

همچنین نرخ بلیت پرواز‌های دوطرفه اربعین از فرودگاه‌های کرمان، زاهدان و یزد به نجف ۶ میلیون و در بقیه فرودگاه‌ها ۵ میلیون تومان تعیین شده است. اما آنچه زائران امام حسین (ع) این روز‌ها شاهد بودند قیمت‌های بسیار بیشتر و چندبرابری رقم مصوب بود.

حرمت الله رفیعی روز چهارشنبه گفت: هم اکنون به دلیل همه‌گیری کرونا، ایرلاین‌ها در بسیاری مسیر‌ها داخلی و خارجی با کاهش مسافر مواجه بودند و می‌توانستند به دلیل استقبال و حجم مسافر در مسیر ایران و عراق، هواپیما را به این مسیر انتقال دهند، اما نکردند.

رفیعی گفت: در حال حاضر روزانه ۵ ایرلاین و حدود ۴۰ پرواز به نجف انجام می‌شود در حالی که این رقم می‌توانست به ۱۰۰ پرواز برسد تا تقاضا و عرضه منطقی باشد، ولی ایرلاین‌ها این کار را نکردند، چون حتی در این روز‌ها نیز فقط به دنبال سود بیشتر هستند. حتی می‌توانستند یک هفته پرواز‌های ترکیه را کاهش داده و هواپیما را در مسیر تهران- نجف استفاده می‌کردند، اما این کار را نیز نکردند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران درباره قیمت مصوبه ۵ میلیون تومانی بلیت رفت و برگشت در مسیر تهران - نجف گفت: حتی این رقم نیز زیاد است، زیرا قیمت پرواز رفت و برگشت میان تهران و شیراز با وجود بیشتر بودن مسیر حدود یک میلیون ۸۰۰ هزار تومان است، اما بلیت رفت و برگشت به نجف- تهران ۵ میلیون تومان است.

وی دلیل این امر را کاهش عرضه در برابر افزایش تقاضا برای گران کردن مسیر و سود دانست و گفت: در حالی که تمام کشور و عراق در ایام اربعین به دنبال خدمت به زوار امام حسین (ع) است، ایرلاین‌ها تنها به دنبال سود بیشتر و بیشتر بودند.

رفیعی با اشاره وجود بلیت بیش از نرخ مصوب برای این روز‌ها گفت: از مدت‌ها قبل این اتفاق قابل پیش بینی بود و حتی نامه‌ای به وزیر راه ارسال کردیم، اما هیچ کس از پس ایرلاین‌ها بر نمی‌آید و حتی تذکر نیز آن‌ها را از ادامه تخلف باز نمی‌دارد.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی گفت: ایرلاین‌ها پرواز‌های دوطرفه را بسته‌اند و صرفاً به فروش پرواز‌های یک طرفه روی آورده اند که از سوی سازمان هواپیمایی، ۳ میلیون ۲۰۰ تومان تعیین شده است؛ به عبارت دیگر شرکت‌های هواپیمایی ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان با این اقدام سود بیشتری روی فروش بلیت رفت و برگشت هر زائر کسب می‌کنند.

وی در ادامه با وجود چند هزار آژانس مسافربری گفت: برخی از آژانس‌ها نیز با همکاری و توافق با ایرلاین‌ها تخلف می‌کنند و باید با ۵ ایرلاین برخورد کرد تا این تخلفات تکرار نشود و البته اعلام تذکر به آن‌ها راه کار نیست.

رفیعی درباره قیمت ۴۰ میلیون تومانی پرواز‌ها ایرلاین‌های خارجی در این مسیر گفت: این پرواز‌ها معمولا با توقف همراه هستند، مثلا با مبدا کشور‌های عربی در فرودگاه امام خمینی توقف می‌کنند و سپس به مقصد نجف می‌روند که ما نمی‌توانیم برای آن‌ها قیمت تعیین کنیم، چون آن‌ها ایرلاین ایرانی نیستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایرنا، تاریخ انتشار:۳۱ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۴۷۸۸۰۲، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
0
کسی نبوده که جلوی جفا کردنشون رو بگیره؟
ناشناس
Netherlands
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
0
اگر مردم بلیت با قیمتهای بالا رو نخرند آژانس ها مجبور میشن قیمت رو بیارن پایین
ناشناس
Netherlands
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
0
اگر برخوردی صورت می‌گرفت که الان بدین صورت رفتار نمی‌کردند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین