پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۵۷۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
خوشبختانه هنوز به جایی نرسیده‌‎ایم که منکر «برگزاری انتخابات اقلیتی» و «فراهم نکردن زمینه حضور اکثریت»، معروف جلوه کند و به شرکت نکردن اکثریت مردم ببالند از این رو شاهد مکرر دست بردن در آمار شرکت کنندگان در انتخابات و اکثریتی جلوه دادن آن با توجیهات عجیب و غریب هستیم.

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی  با عنوان «هشدار از «معروف» شدن منکر «انتخابات اقلیتی»!» نوشت:
 
حدیثی بسیار هشدارآمیز و تکان دهنده از رسول خدا در کتب معتبر روایی نقل شده که ایشان می‌فرماید: «از نشانه‌های “آخر الزمان” این که به «معروف» امر و از «منکر» نهی نمی‌کنید. گفته شد: مگر ممکن است؟ فرمود: آری؛ و بدتر از آن، این که به «منکر» امر و از «معروف» نهی می‎کنید!؛ باز با تعجب پرسیدند مگر ممکن است؟ فرمود: آری و بدتر آن‌که «معروف»، منکر می‌شود و «منکر» معروف!»( قرب الاسناد/۵۵ و کافی ۵/۹۹)
 
امروز از اردوگاه طالبان مدعی اسلام، به صراحت و وضوح تمام فریاد «مرگ بر دموکراسی و مردم سالاری» بلند است، یعنی معروف «مردم سالاری» منکر شده و منکر «حکومت تحمیلی» به نام «امارت اسلامی» معروف شده است! در کشور خودمان هم زمزمه «مرگ بر مردم سالاری» بعد از انقلاب از گلوهایی مدعی دینداری، شنیده می‌شد و امروز هم گاهی از گلوهایی غافلانه و به صورت کمرنگ شنیده می‌شود که واقعا هشدار دهنده است.
 
با توجه به شعار پررنگ «مردم سالاری دینی» که غایت انقلاب معرفی شده و مکرر از طرف مسئولان عالی نظام بر آن تأکید می‌گردد و با توجه به «حق الناس» معرفی شدن، «حق رأی» مردم و با توجه به«آمریکا ستیزی» که ممیّزه نظام اعلام می‌شود و با توجه به حضور گسترده مردم آمریکا در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، اصلا گمان نمی‌رفت نظام از غایت انتخابات حداکثری عقب نشینی کند و به انتخابات با حضور اقلیّت رضایت دهد لذا انتظار می‌رفت زمینه‌های حضور گسترده مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری فراهم گردد.

متأسفانه نه تنها زمینه‌های حضور حداکثری مردم فراهم نشد بلکه با اقدامات مختلف از جمله ردّ صلاحیت گسترده و غیر قانونی و ظالمانه[به تعبیر رهبری] نامزدهای شناخته شده و مقبول ریاست جمهوری، مردم را از شرکت تأثیرگذار مأیوس کردند لذا شاهد انتخاباتی سرد و اقلیتی آن هم با شرکت قریب ۴۹ درصد واجدان شرایط بودیم و بر منکر «ایجاد نکردن زمینه حضور حداکثری»، شاهد نهیی از جانب شخصیت‎های تأثیرگذار نبودیم!

خوشبختانه هنوز به جایی نرسیده‌‎ایم که منکر «برگزاری انتخابات اقلیتی» و «فراهم نکردن زمینه حضور اکثریت»، معروف جلوه کند و به شرکت نکردن اکثریت مردم ببالند از این رو شاهد مکرر دست بردن در آمار شرکت کنندگان در انتخابات و اکثریتی جلوه دادن آن با توجیهات عجیب و غریب هستیم. مثلا چند وقت پیش نماینده ولی فقیه در روزنامه کیهان اعلام کرد اگر همه عوامل گرانی و عملکرد غلط دولت روحانی و …، که در شرکت نکردن مردم دخیل بودند را کنار بگذاریم و فقط تأثیر کرونا را، آن هم نه با برآوردهای حداکثری ۲۵ یا ۳۰ درصد بلکه با برآورد متوسط ۴/۱۴ درصد در نظر بگیریم، درصد شرکت واجدان شرایط به ۶۳.۲ درصد می‌رسد(۶۳.۲ = ۱۴.۴ + ۴۸.۸) [و بنا بر محاسبه با برآورد حداکثری تأثیر کرونا و عوامل دیگر داخلی، درصد واجدان شرایط شرکت کننده در انتخابات از ۸۰ درصد هم بالا می‌زند و از رقیب دیرینه‌مان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری‌ اخیرشان، جلو می‌افتیم!].
 
اخیرا هم سردار جوانی معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه به صراحت اعلام کرده «مردم ایران با مشارکت بالای پنجاه درصد در انتخابات ۱۴۰۰ بصیرت و هوشمندی خود را نشان دادند»! این سخن سردار نشان می‌‎دهد ایشان برگزاری انتخابات با شرکت اقلیت را «منکر» می‌داند از این رو با توجیه‌هایی که ذکر نکرده، مشارکت در انتخابات اخیر را بیش از ۵۰ درصد می‌خواند تا «منکر» را «معروف» نشمرده باشد!
 
حالا که منکر «انتخابات با شرکت اقلیت مردم» ارتکاب می‌‎شود و با توجه به زمینه‌های آشکار شرکت نکردن، همگان احتمال عدم حضور اکثریت را می‌دهند ولی بر ایجاد کنندگان زمینه‌های این عدم حضور فریاد نهیبی نمی‌کشند‌ و بعد هم انتخابات با شرکت اقلیت مردم به رسمیت شناخته می‌شود و حتی حماسه نام می‌گیرد و باز هم فریاد اعتراض و نهیبی بر نمی‌خیزد و بعد هم در این مرحله با توجیه‌های سست یا بدون توجیه، انتخابات با شرکت اکثریت مردم قلمداد می‌گردد و باز هم اعتراضی برنمی‌خیزد؛ باید هشیار بود که مبادا فردایی تعطیلی انتخابات یا انتخابات با شرکت اقلیت مردم «معروف» و انتخابات با شرکت اکثریت مردم یا اصل برگزاری انتخابات «منکر» معرفی گردد! این هشدار رسول گرامی اسلام و از نشانه‌های آخر الزمان است و باید هشیار باشیم که مبادا در کشورمان پیدا شود!
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز  ، تاریخ انتشار: 31 شهریور  1400، کدخبر: ، www.ensafnews.com،310464

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین