پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۷۸۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
سرپرست معاونت گردشگری خوزستان از خارج کردن گردشگری دفاع مقدس از حالت صرفا معنوی و تبدیل آن به بسته اقتصادی در ترکیب با سایر جاذبه‌های استان خبر داد.
شعار سال: خوزستان از جمله استان‌هایی است که این روز‌ها با تلاقی هفته دفاع مقدس از یک سو و اربعین حسینی و هفته گردشگری از دیگر سو تبدیل به یکی از قطب‌های خاص گردشگری شده است. اما این استان از موقعیت‌های بوجود آمده تا چه اندازه برای توسعه گردشگری پایدار و البته جذب گردشگران بهره جسته است؟

پیمان نبهانی (سرپرست معاونت گردشگری خوزستان) با اشاره به آنکه هر سال با فرارسیدن اربعین شاهد سیل عظیمی از زائران در این استان هستیم، گفت: با حضور مسافران در استان خوزستان سعی می‌کردیم با استقرار موکب‌هایی برای اطلاع رسانی درخصوص جاذبه‌های گردشگری استان، از این فرصت برای تبدیل مسافران به سفیران گردشگری خوزستان استفاده کنیم. اما تاکنون ارزیابی در خصوص تاثیری که داشته انجام نداده‌ایم. اما قطعا معرفی جاذبه‌های استان تاثیرگذار بوده است.

او ادامه داد: هرچند امسال شاهد تلاقی مراسم‌های مختلف از جمله هفته دفاع مقدس، هفته گردشگری و البته اربعین هستیم، اما امسال مسیر زمینی برای حضور زائران اربعین بسته است. با این وجود سعی داریم از این ظرفیت استفاده کنیم از این رو جلساتی با مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، راهیان نور و... داشتیم و سعی کردیم از ظرفیت کمتر استفاده شده ابعاد اقتصادی گردشگری دفاع مقدس استفاده کنیم چراکه در گذشته اگر گردشگری هم در این حوزه انجام می‌شد، معنوی و با حمایت‌های دولت بود و هزینه‌های آن توسط دولت تامین می‌شد که بیشتر در قالب کاروان‌های راهیان نور رقم می‌خورد.

نبهانی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما در حوزه گردشگری دفاع مقدس آن است که بتوانیم حضور گردشگران را تبدیل به بسته‌های اقتصادی کنیم. همانگونه که در ویتنام، فرانسه، آلمان و ... شاهد توسعه گردشگری جنگ هستیم می‌توانیم این امر را در ایران نیز عملیاتی کنیم. هرچند ممکن است گردشگری دفاع مقدس در تهران با حضور در موزه دفاع مقدس قابل لمس باشد، اما این امر در خرمشهر آنچنان که باید ملموس نیست و به شکل اقتصادی در نیامده و تور‌های گردشگری به این منظور تعریف نشده که بتوانیم از آن کسب درآمد داشته باشیم. امیدواریم بتوانیم گردشگری دفاع مقدس را از حالت صرفا معنوی تبدیل به بسته اقتصادی کنیم و آنرا در ترکیب با سایر جاذبه‌ها قرار دهیم.

سرپرست معاونت گردشگری خوزستان از انجام مکاتباتی با متولیان المان‌های جنگ و دفاع مقدس خبر داد و گفت: تور‌های آشناسازی برای تورگردانان و توراپراتور‌ها و تورلیدر‌ها تعریف شده تا بتوانیم از این پس تور‌هایی برای این مهم در بسته‌های سفر به خوزستان داشته باشیم. تعریف بسته‌های ترکیبی از مکان رویداد‌ها گرفته تا جاذبه‌های گردشگری را مد نظر داریم و بازدید از مجموعه نیشکر امیرکبیر که ظرفیت گردشگری جنگ از یک سو و تبدیل آن به بنگاه اقتصادی بزرگ از دیگر سو را با هم به همراه دارد در عین معرفی این مجموعه و تعریف مسیر گردشگری برای آن می‌تواند سبب فعال شدن مجموعه‌های گردشگری پیرامونی آن شود و به واحد‌های بومگردی منطقه رونق دهد.

او یادآور شد: قطعا اینگونه نخواهد بود که بتوانیم به یکباره امسال شاهد سیل گردشگران در حوزه گردشگری دفاع مقدس باشیم، اما ما اهداف بلندمند و گردشگری پایدار را مد نظر داریم. خوزستان بیشترین مکان رویداد‌های جنگ، بیشترین رزمنده دارای خاطره، بیشترین داستان جنگ را در خود جای داده و بازتعریف و بازتکرار رویداد‌ها در ایام مشخص که زمان پر مسافر به حساب می‌آید می‌تواند توسعه گردشگری را به همراه داشته باشد.

نبهانی فعالیت و تمرکز معنوی مجموعه‌هایی که در حوزه گردشگری دفاع مقدس فعال هستند را یکی از عوامل عدم توسعه ابعاد اقتصادی گردشگری دفاع مقدس در خوزستان عنوان کرد و افزود: این مجموعه‌ها بیشتر بر ابعاد معنوی تمرکز داشتند، اما راهکار ما برای ماندگار شدن ارزش‌های دفاع مقدس، تهیه بسته‌های اقتصادی که دارای بار معنوی هم هست، است که بتوانیم به صورت پایدار ارزش‌ها را حفظ کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۳۶۴۶۸، www.ilna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین