پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۴۱۱
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲
براساس آخرین اخبار از طوفان حاره‌ای شاهین در استان سیستان و بلوچستان که از روز گذشته جمعه ۹ مهرماه هوای این استان را تحت تاثیر خود قرار داده و توأم با بارش شدید باد و باران در چابهار، کنارک، دشتیاری و برخی دیگر از مناطق جنوب استان بود، تاکنون هیچگونه خسارت جانی به همراه نداشته است.

شعار سال: جنوب سیستان و بلوچستان همه ساله شاهد سیل و شمال این استان میزبان باد شدید و گرد و غبار است که هر کدام از این رخداد ها خساراتی را برای مردم این استان به همراه دارد .
 
 طوفان حاره ای شاهین از روز گذشته جنوب سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر خود قرار داده و بارش شدید باران و وزش شدید باد را در چابهار، کنارک ، دشتیاری و برخی دیگر از مناطق جنوب استان در پی داشته است و به گفته مسئولین تاکنون هیچگونه خسارت جانی را به همراه نداشته است .
 
شمال سیستان و بلوچستان هم از طرفی دیگر درگیر طوفان شدید شن و گرد و غبار است و سرعت باد در این منطقه گاهی از 100 کیلومتر بر ساعت هم عبور می‌کند .
 
آماده‌باش  دستگاه‌های خدمات‌رسان در استان
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جانشین ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: تمام نهادهای نظامی، انتظامی، ارتش، سپاه، بسیج، نیروهای امدادی، پیمانکاران ، دستگاه های خدمات رسان و دستگاه هایی که ماشین آلات دارند از روز گذشته در استان در حالت آماده باش قرار گرفته اند .
 
منصور بیجار اذعان داشت: نقاط حادثه خیز را شناسایی کرده و   نیروهای امدادی و دستگاه های خدمات رسان در منطقه حضور یافته اند.
 
 وی افزود: ستاد مدیریت بحران استان در شهرستان چابهار مستقر شده و استاندار هم در مرکز استان شرایط را مدیریت می کند.
 
وی خاطر نشان کرد: تا این لحظه خسارت جانی در استان اعلام نشده و در حوزه شهرهای دیگر هم بارندگی و طوفان در حال شدت گرفتن است.  در حوزه شهرستان دشتیاری بارندگی های شدید آغاز شده و به سمت غرب در حال پیشرفت است که امیدواریم با تمهیدات پیش بینی شده از هرگونه خسارت احتمالی جلوگیری شود.
 
بیجار در پایان گفت: اولویت اول حفظ جان شهروندان و پس از آن هم کاهش خسارات احتمالی است.
 
طوفان شاهین تا کنون خسارت جانی نداشت
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: طوفان چرخنده شاهین از روز گذشته در منطقه چابهار و کنارک مستقر شده و شدت باد افزایش یافته است. تخمین ما این است که شدت باد تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یابد و ۵۰ تا ۱۰۰ میلی متر بارندگی در منطقه پیش بینی شده است.
 
علیرضا شهرکی افزود: مناطقی که در شعاع ۱۰۰ کیلومتری سواحل هستند متاثر از بارندگی ها خواهند بود.
 
وی افزود: اقدامات ارزشمندی در حوزه شهرستان ها برای پیشگیری از خسارات احتمالی طوفان شاهین انجام شده و با توجه به شرایط خاص چابهار، مدیریت بحران منطقه آزاد هم اقدامات لازم را برای پیشگیری از هرگونه خسارت آغاز کرده، سمن ها پای کار آمده اند و مکان هایی را برای اسکان اضطراری افراد حاشیه نشین و در معرض خطر در نظر گرفته اند و ساکنین این مناطق را به مکان های امن منتقل کرده اند.
 
وی اذعان داشت: تمام امکانات پشتیبانی در اختیار این افراد قرار گرفته است. شهرستان های جدید هم برای مقابله با این بحران آماده شده اند.
 
مدیرکل بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: تا این لحظه حادثه جانی نداشته ایم اما سقوط تیرهای برق، خاموشی موقت و غرق شدن دو فروند لنچ به دلیل شدت باد و امواج از جمله خسارت های فعلی طوفان شاهین است.
 
وی افزود: طوفان حاره ای چرخنده شاهین منطقه جنوب و طوفان گرد و غبار منطقه شمال را فراگرفته است و هر کدام خسارات خود را دارد. طوفان های چرخنده قابل پیش بینی نیستند و به دلیل تغییر اقلیم بر روی ساحل اتفاق می افتد.
 
وی افزود: این طوفان تا عصر فردا  یکشنبه در چابهار، کنارک و دشتیاری و ... وجود دارد که امیدواریم با همکاری مردم خسارت جانی نداشته باشیم و خسارت مالی  هم در کمترین میزان ممکن باشد .
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار:  10 مهر  1400، کدخبر: 1138745، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین