پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۵۱۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۸
احمد اسماعیل پور، بازیکن باتجربه تیم ملی فوتسال گفت: تیم ملی باید از اول شروع کند و با یک برنامه‌ریزی خوب کارش را آغاز کند. باید یک نسل جدید وارد تیم ملی شود. این نسل، نسل سوخته فوتسال است چرا که می‌شد با یک برنامه‌ریزی خوب بهترین نتایج را با همین نسل کسب کرد، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد. یکسری از اتفاقات مانع از کسب نتیجه در لیتوانی شد و بزرگترین ضربه به این نسل از فوتسال وارد شد.»
شعار سال: تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی با شکست مقابل قزاقستان از راهیابی به جمع ۴ تیم پایانی بازماند. از نظر کارشناسان این رشته تیم ملی با میانگین سنی ۳۲ سال تجربه بالایی داشت و در ۲۰ دقیقه اول دیدارهایش تیم برتر بود، اما در نیمه دوم عملکرد خوبی نداشت و به اصطلاح در مقابل رقبا کم می‌آورد. اما واقعیت ماجرا چیست و چرا تیم ملی نتوانست با وجود قرعه مناسب به جمع ۴ تیم نهایی راه یابد؟
احمد اسماعیل پور، بازیکن باتجربه فوتسال کشورمان در ابتدا در خصوص باخت به قزاقستان و حذف از جام جهانی و این که چرا تیم ملی در لیتوانی ۲ نیمه متفاوت داشت؟ اینگونه صحبت کرد: «نیمه اول خوبی داشتیم و توانستیم ۲ گل بزنیم، اما در نیمه دوم هم تیم ما و هم تیم حریف عملکرد متفاوتی نسبت به نیمه نخست داشت و این موضوع باعث شکست‌مان شد. موضوعات فنی را باید کادر فنی پاسخ دهد، اما نکته این بود که بعد از باخت اکثر کارشناسان ادعا داشتند که میانگین سنی بازیکنان بالا بود، این در حالی است که تیم‌های قدرتمند دنیا مثل آرژانتین که فینالیست شد، چنین شرایطی دارد و بالای ۳۰ سال است. نتایج ما اصلاً ارتباطی به سن بازیکنان نداشت و بچه‌ها در نیمه دوم از نظر بدنی کم نمی‌آوردند. ما تیم باتجربه‌ای بودیم که همه کار از دست ما بر می‌آمد، اما برخی اتفاقات باعث شد تا تیم ملی تلنگر بدی بخورد.»
 
شماره ۳ تیم ملی فوتسال با اشاره به اینکه بهتر است منتقدان به دنبال دلایل اصلی باشند، افزود: «بالا بودن سن بازیکنان یک بهانه است و متأسفانه خیلی دوستان علاقه دارند که این موضوع را باعث شکست تیم ملی بدانند در حالی که ۹۰ درصد از مربیان اگر جای محمد ناظم الشریعه بودند با همین بازیکنان در جام جهانی حاضر می‌شدند. مگر در لیگ بازیکنان جوانی داریم که به تیم ملی دعوت شوند؟ علاوه بر این برای تیم ملی چه کرده‌اند که انتظار حضور در جمع ۴ تیم پایانی دارند؟ تیم ملی باید از اول شروع کند و با یک برنامه‌ریزی خوب کارش را آغاز کند. باید یک نسل جدید وارد تیم ملی شود. این نسل، نسل سوخته فوتسال است چرا که می‌شد با یک برنامه‌ریزی خوب بهترین نتایج را با همین نسل کسب کرد، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد. یکسری از اتفاقات مانع از کسب نتیجه در لیتوانی شد و بزرگترین ضربه به این نسل از فوتسال وارد شد.»

او اظهار داشت: «بعد از جام جهانی ۲۰۱۶ و کسب عنوان سومی در این مسابقات حرف‌هایی در مورد عدم برگزاری بازی تدارکاتی با حریفان قدرتمند زده شد، اما متأسفانه هیچ راهکاری در این مورد ارائه نشد. در آن جام جهانی محمد کشاورز باتجربه در کنارمان بود و به خوبی ما را راهنمایی می‌کرد و این موضوع باعث شد تا ما در ۲۰۱۶ بهترین نتیجه تاریخ فوتسال را بگیریم، اما ضعف‌های ما دیده نشود. تدارکات خوب تنها تهیه لباس یا پرداخت پاداش نیست. تدارکات تنها این نیست که با تیم درجه ۲ آسیا یا چند تیم درجه ۲ دنیا بازی تدارکاتی برگزار کنیم.» این ملی پوش باتجربه و ۳۳ ساله فوتسال افزود: «تیم‌های برزیل و اسپانیا را ببینید، این‌ها برای حضور در این مسابقات چه کار می‌کنند و با چه تیم‌هایی بازی تدارکاتی انجام می‌دهند، حالا این‌ها را با تیم ملی ایران که یکی از تیم‌های خوب فوتسال دنیا به حساب می‌آید، مقایسه کنید. اصلاً تیم ما از نظر تدارکات با این تیم‌ها قابل مقایسه نیست. ضعف‌های ما با برگزاری بازی‌های دوستانه با تیم‌های درجه ۲ آسیا و دنیا دیده نمی‌شود و باید برای دیدن آن با تیم‌های درجه یک دنیا بازی کنیم.»

اسماعیل پور در ادامه درباره بازی‌های مرحله گروهی مسابقات اینگونه صحبت کرد: «ضعف ما در همان بازی اول با صربستان مشخص شد و تیم ما به هیچ وجه تیم سرحالی نبود. در بازی با امریکا هم اینگونه بودیم و سرحال نبودیم. در بازی با ازبکستان هم ۸ گل خوردیم و این واقعاً جای تعجب بود که چرا در نیمه دوم اینگونه بازی کردیم. در بازی با آرژانتین هم آن‌ها بازی خودشان را نکردند و می‌خواستند به عنوان تیم دوم مسیر راحت‌تری برای صعود به جمع ۴ تیم داشته باشند.
 
او در پاسخ به این سؤال که چه موضوعات پشت پرده‌ای در تیم ملی وجود دارد؟ اینگونه پاسخ داد: «در حال حاضر زمان آن نیست که بخواهیم در خصوص این موضوعات صحبت کنیم. علاوه بر این کسانی ریش سفیدتر از من هستند که می‌توانند درخصوص مشکلات فوتسال حرف بزنند. برخی‌ها حرف‌های دلسوزانه می‌زنند، اما در انتها هدف‌شان تخریب تیم ملی است. متأسفانه هدف فوتسالی‌ها ضربه زدن به همدیگر است.» این ملی پوش فوتسال اظهار داشت: «با شرایط کنونی و مشکلاتی که وجود دارد، خیلی سخت است که چنین نسلی در فوتسال بوجود بیاید و این اتفاق حالا حالا‌ها نمی‌افتد. باید از حالا برنامه‌ریزی شود و بازیکنان جوان را به تیم ملی بیاورند؛ حتی اگر این اتفاق به قیمت از دست دادن جایگاه فوتسال ایران در آسیا باشد. دیگر آسیا هم برای ما زنگ تفریح نیست.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۸۸۳۲۰، www.irannewspaper.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین