پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۶۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
تیم ملی کشتی آزاد ایران عملکرد خوبی در رقابت‌های جهانی نروژ داشته است.
شعار سال: «جبران مافات»؛ این کلید واژه‌ای بود که حسن یزدانی بعد از شکست مقابل دیوید تیلور آمریکایی در فینال المپیک توکیو از آن استفاده کرد و بی‌صبرانه منتظر حضور در رقابت‌های جهانی نروژ بود تا بتواند نقره المپیک خود را به طلای جهانی تبدیل کند.
 
بعد از مسابقات المپیک بود که با تصمیم علیرضا دبیر، غلامرضا محمدی از هدایت تیم کشتی آزاد کنار رفت تا پژمان درستکار جانشین او شود، انتخابی که از همان ابتدا با نقد‌هایی از سوی برخی از اهالی کشتی همراه بود. درستکار مربی جوان و ۴۵ ساله‌ای که دوبار توانسته بود طلای قهرمانی آسیایی را در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ به دست آورد، انگیزه‌های بسیاری داشت تا بتواند به تیم کشتی آزاد سروسامان بدهد. کسب مدال طلا توسط حسن یزدانی و امیرحسین زارع در مسابقات جهانی را می‌توان نقطه عطفی دانست برای موفقیت در سایر رقابت‌های پیش‌رو، به ویژه المپیک ۲۰۲۴ پاریس.

یزدانی در رقابت‌های جهانی نروژ توانست همه کشتی‌گیران خود را یکی از پس دیگری و با قدرت و صلابت از مقابل بردارد تا به دیوید تیلور آمریکایی برسد. به جرات می‌توان گفت همه مردم ایران بی‌صبرانه منتظر این مبارزه بودند تا شاهد درخشش یزدانی مقابل رقیب قدرتمند باشند. یزدانی که تک‌تک لحظات فینال المپیک را در ذهن خود مرور می‌کرد، موفق شد تیلور را با نتیجه ۶ بر ۲ شکست بدهد و برای اولین بار طعم برد برابر این حریف را بچشد، بردی که شیرینی و حلاوت آن حالا حالا‌ها همراه همه ایرانیان باقی خواهد ماند.

امیرحسین زارع، کشتی‌گیر ۲۰ ساله کشورمان، هم توانست عملکردی فراتر از انتظار‌ها داشته باشد و با شکست پتریاشویلی گرجستانی به طلای رقابت‌های جهانی برسد. زارع هم در نیمه نهایی المپیک توکیو مغلوب حریف گرجی خود شده بود و این بار توانست در فینال با گرفتن انتقام به مدال خوشرنگ طلا دست پیدا کند. زارع بعد از ۳۲ سال توانست طلسم گرفتن مدال طلا در سنگین وزن را از بین ببرد و تاریخ ساز شود تا خیال همه را بابت آینده راحت و آسوده کند.
 
عملکرد خوب تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی نروژ با تدبیر دبیر

رحمان عموزاد، یونس امامی، علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی، کامران قاسم‌پور، عرفان الهی و مجتبی گلیج، دیگر کشتی‌گیرانی بودند که در رقابت‌های جهانی شرکت کردند و عملکرد خوب و قابل قبولی هم داشتند. ورزشکارانی که از نظر سنی هم فرصت‌های زیادی دارند تا بتوانند در سایر میادین مختلف بین‌المللی بدرخشند و پرچم کشورمان را به اهتزار درآورند.

با همه این اوصاف، بعد از مدت‌ها خون تازه به رگ‌های ورزش اول کشور تزریق شده تا کِشتی کُشتی با مدیریت و تدبیر علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون و سرمربیگری پژمان درستکار به ساحل آرامش برسد و همه علاقمندان به این رشته امید دارند که روند موجود ادامه داشته باشد و روز‌های شیرین به پایان نرسد. دبیر بعد از انتخاب خود به عنوان رئیس فدراسیون همه سعی و تلاش خود را انجام داده تا بتواند این از نظر زیرساختی تحولاتی را ایجاد کند و تیم‌های ملی هم در رده‌های سنی مختلف به وضعیت مطلوبی برسند. خوشبحتانه حال این روز‌های کشتی خوب است و همه می‌توانند به آینده این رشته پرطرفدار و جذاب خوش‌بین باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۴۲۴۲۶، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین