پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۳۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷
فائقی معاون پیشین سازمان تربیت‌بدنی گفت: سجادی باید از محل سایر منابع و از دولت منابع مالی بیش‌تری را به ساختار ورزش تزریق کند. هم‌چنین مسئله میزبانی‌ها باید به ایران برگردد که در وجهه بین‌المللی ما نیز تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.

شعار سال:سعید فائقی، معاون پیشین سازمان تربیت‌بدنی درباره پیرامون وضعیت و مشکلات سال‌های اخیر ورزش ایران اظهار داشت: سایه تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، چند سالی می‌شود که مستقیماً روی ورزش اثر گذاشته و درآمدزایی ورزشی نیز با آسیب‌های جدی مواجه شده. ورزش یکی از حوزه‌هایی بود که خیلی زود از تحریم‌های مالی و تورم افسارگسیخته ارزی متأثر شد.

او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: وقتی مشکلات اقتصادی تشدید شود، فرهنگ و ورزش زودتر از همه از سبد خانواده‌ها حذف می‌شوند. طی این سال‌ها هم ورزش از مباحث اقتصادی دچار آسیب‌های جدی شد و هم از ناتوانی خانوارها.
 
فائقی در ادامه اظهاراتش در این باره عنوان داشت: البته از ۲ سال پیش هم بحران پاندمی کرونا باعث بروز دوچندان مشکلات در ورزش کشور شد اما مدیران هم وظایفی داشته‌اند. مدیران ورزش ایران در چنین شرایطی‌ست که باید عیار واقعی خود را نشان دهند و از پس بحران‌های شناخته و ناشناخته بربیایند. مدیران سال‌های اخیر ورزش کشور، توانایی مدیریت بحران را نداشتند و فقط مدیر هزینه بوده‌اند.
 
معاون پیشین سازمان تربیت‌بدنی تصریح داشت: مثلاً در حوزه نفت، به مدیران و وزیرانی نیاز دارند که راه‌های صادرات و فروش نفت را از طریق دور زدن تحریم‌ها بسازند، وگرنه فروش نفت ایران در شرایط عادی که کار سختی نیست. مدیران نباید خودشان را در روزهای خوب و پرپول امتحان کنند؛ توانایی یک مدیر در عبور از طوفان بحران‌ها شناسایی می‌شود.
 
وی درباره تسری سؤمدیریت در ساختار اجرایی ورزش ایران بیان داشت: نه‌تنها بحران‌ها توسط مدیران مدیریت نشد، بلکه برخی مدیران بی‌ربط به حوزه‌های ورزشی به کشور ضرر هم زدند. طی این سال‌ها یک موضوع مهم که باعث سرشکستگی مجموعه مدیریتی ورزش قهرمانی ایران شد، موضوع کوچ و خروج قهرمانان رشته‌های مختلف به کشورهای دیگر و افتخارآفرینی زیر پرچم آن‌هاست. مدیریت ورزش قهرمانی در این مسائل نمره مردودی گرفته؛ چرا که این‌جا دیگر نه بحث تحریم است و نه بحث پول و کرونا، مدیران نتوانستند رابطه انسانی خوب با ورزش‌کاران خود ایجاد کنند.
 
فائقی درمورد حضور حمید سجادی در وزارت ورزش و جوانان دولت سیزدهم اذعان داشت: سال‌ها ورزش‌دوستان به‌دنبال مدیری از جنس خود بودند و این انتخاب را در وهله اول باید به فال نیک گرفت؛ چرا که رئیس‌جمهور هم به قول خود در قبال ورزش عمل کرده. سیدحمید سجادی چند مشخصه مهم دارد؛ معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان بوده و تجربه مدیریتی در سطح وزارت‌خانه را دارد، هم‌چنین اثر موفقی هم از خود در طی دوران مدیریتی برجای گذاشته.
 
وی هم‌چنین افزود: در دوران ورزش قهرمانی هم سیدحمید سجادی رکوردهای خوبی از خود برجای گذاشته و هنوز هم صاحب عناوین و رکوردهای بسیاری‌ست. دوران مدیریتی‌اش هم با یکی از بهترین نتایج تاریخ ورزش ایران در ادوار بازی‌های المپیک در رقابت‌های ۲۰۱۲ لندن همراه بود که کار بزرگ و شاخصی لقب گرفت.
 
معاون اسبق سازمان تربیت‌بدنی تأکید داشت: آقای سجادی از تحصیلات مرتبط با حوزه‌های ورزش نیز برخوردار است و می‌تواند با استفاده از سوابق و ارتباطات خود، راه‌های درآمدزایی در ورزش را بهبود ببخشد. ویژگی دیگر او هم استفاده از نظر افراد صاحب فکر و شیوه مشورتی‌ست که این رویکرد قطعاً باعث پیشرفت و موفقیت مجموعه وزارت‌خانه و ورزش ایران خواهد بود.
 
فائقی پیرامون چالش‌های پیش‌روی وزیر آتی ورزش اظهار داشت: وقتی اوضاع بد و نامناسب باشد، کم‌ترین کارها هم نمود خوبی پیدا می‌کنند. این موضوع به یک موقعیت خوب برای حمید سجادی تبدیل شده؛ چرا که می‌توان از موقعیت‌های مناسب پیش رو که اکنون در حد تهدید هستند، به چشم فرصت ساخت و پرداخت. موفقیت تیم‌های ملی فوتبال، والیبال و کشتی در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی، قهرمانی آسیا و مسابقات جهانی قطعاً به تثبیت دولت و وزارت‌خانه کمک می‌کنند.
 
او در پایان گفت: سجادی باید از محل سایر منابع و از دولت منابع مالی بیش‌تری را به ساختار ورزش تزریق کند. هم‌چنین مسئله میزبانی‌ها باید به ایران برگردد که در وجهه بین‌المللی ما نیز تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار:  24 شهریور   1400، کدخبر: ، www.dana.ir،1761951

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
0
0
الان زمان آن است که مدیریت درست را انجام دهیم و تصمیم های درستی هم بگیریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین