پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۸۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
مدیرکل دامپزشکی مازندران بازنگری در قوانین دامپزشکی را امری ضروری دانست و گفت: با توجه به ایجاد نیاز‌های جدید باید اقداماتی در حوزه به روزرسانی قوانین صورت گیرد.
شعار سال: «دکتر محمد حسن گلپایگانی» پیش ازظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به پنجاهمین سالروز تصویب قانون دامپزشکی در کشور اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به ایجاد نیاز‌های جامعه نظیر امنیت غذایی نیازمند بازنگری در قوانین موجود هستیم، زیرا دامپزشکی تضمین کننده کیفیت، سلامت و ایمن بودن مواد غذایی باید نقش پررنگ‌تری داشته باشد.

وی با بیان اینکه مراودات سیاسی و اجتماعی با کشورها، مطالبات کشور‌های مقصد کالا‌ها و ... نیازمند بازنگری در حوزه سلامت محصولات است، افزود: باید با تعامل و استفاده از ظرفیت نخبگان و تشکل‌های صنفی و تولیدی، برای ارتقای سلامت، امنیت و رشد اقتصادی کشور تلاش کنیم.

گلپایگانی به شعار نقش دامپزشکان در بحران کووید ۱۹ اشاره و اضافه کرد: دامپزشکان به عنوان پیشقراولان سلامت هستند و طی دو سال گذشته لحظه‌ای از وظایف عقب نشینی نکردند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران یادآور شد: طی دو سال گذشته اقدامات قابل توجهی در حوزه پیشگیری و مراقبت صورت گرفت و سبب شد تا از بار اضافی بر دوش کادر سلامت جلوگیری شود.

وی با اشاره به رشد چندبرابری آزمون‌ها و نمونه برداری‌ها افزود: همه این موارد درحالی انجام شد که به دلیل تحریم‌های ظالمانه، تهیه کیت‌های تشخیصی با سختی صورت گرفته است.

گلپایگانی نظارت دامپزشکی و تقویت غذایی از مزرعه تا سفره را از جمله برنامه‌ها بیان کرد و گفت: برای اولین بار با کمک خیران سلامت، پنل‌های خورشیدی در دامپزشکی استان نصب و راه اندازی می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران یادآور شد: زمینه‌های لازم برای صادرات بسیاری از مواد غذایی توسط دامپزشکی صورت گرفت و برای اولین بار بخشی از لبنیات به کشور ژاپن صادر شده است.

وی با اشاره به آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر از مردم خواست تااز شکارپرندگان پرهیز کنند و گفت: مرگ ومیر پرندگان مهاجر در سال‌های قبل بوتولیسم تشخیص داده شد.

وی تغییرات آب و هوایی و زیست محیطی را از جمله دلایل تلفات پرندگان مهاجر در سال‌های قبل بوده است، گفت: به عنوان سازمان بهداشتی و نظارتی وظیفه رصد زیستگاه‌ها را داریم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از حکیم مهر، تاریخ انتشار: ۱۴مهر ۱۴۰۰، کد خبر:۶۶۴۳۵، hakimemehr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین