پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۷۵۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱
ترمیم و ارتقاء قانون سازمان دامپزشکی کشور یک ضرورت مهم به شمار می‌رود. اگر رشد کمی و کیفی نیروی انسانی در کنار این مهم به درستی دنبال و انجام شود، تحول بزرگی رقم خواهد خورد

شعار سال:دکتر محمد لطفی‌زاده
 
مسئول کارگروه دامپزشکی و بهداشت عمومی جریان انقلابی دولت اسلامی
 
در پی انتصاب برادر گرامی جناب آقای دکتر آقامیری به ریاست سازمان دامپزشکی کشور، ضمن آرزوی توفیق برای ایشان بر نکات زیر تاکید می‌گردد:
 
 ۱. از آنجایی که دولت سیزدهم بخصوص شخص رئیس جمهور محترم فردی تحول‌خواه و با روحیه جهادی است، انتظار می‌رود مدیران این دولت نیز به رویه‌های پیشین با دید نقد کارشناسی نگریسته و به سرعت معمول اکتفا ننموده و ایجاد تحول در ابعاد گوناگون و کار جهادی را سرلوحه کار خویش قرار دهند.
 
 ۲. شخص‌محوری و استفاده از روابط بجای حاکم‌کردن ضوابط متقن هرچند ممکن است در کوتاه‌مدت اثراتی داشته باشد اما در آینده سبب عقب‌ماندگی خواهد شد. لذا آنانی که در دوره جدید ندای دیپلماسی دامپزشکی سر داده‌اند باید بدانند پی‌ریزی ساختارهای محکم و متقن از اصول انقلابی‌گری است و امیدواریم در این دوره بیش از آنکه انتساب به جریانات سیاسی مدنظر باشد، کار علمی و کارشناسی و تحکیم ضوابط نمایان گردد.
 
 ۳. ترمیم و ارتقاء قانون سازمان دامپزشکی کشور یک ضرورت مهم به شمار می‌رود. اگر رشد کمی و کیفی نیروی انسانی در کنار این مهم به درستی دنبال و انجام شود، تحول بزرگی رقم خواهد خورد.
 
 ۴. جایگاه سازمان دامپزشکی با مسئولیت‌های گوناگون حتی در شرایط فعلی و در قالب وزارت جهاد کشاورزی نیز پسندیده نیست. این را از مراسم معارفه رئیس جدید این سازمان بدون حضور شخص وزیر محترم نیز می‌توان دریافت. همه باید کمک کنند تا با ایجاد تحول و برجسته‌سازی ماموریت‌های گوناگون و مهم این سازمان و ایفای نقش محوری در تعامل با بخش‌های مختلف اجرایی و دانشگاهی زمینه ارتقاء جایگاه آن نیز فراهم آید.
 
 ۵. فعال کردن ظرفیت‌های مغفول دامپزشکی همراه با قطع دخالت دست‌اندازان غیرمجاز به حرفه دامپزشکی در کنار پیگیری حقوق دامپزشکان در رده‌های گوناگون که به نظر می‌رسد با تکیه بر تجربیات قبل از سوی رییس جدید سازمان دامپزشکی دور از انتظار نیست نویدبخش تحول مهمی خواهد بود.
 
 ۶. رییس جدید سازمان دامپزشکی کشور در کنار مزیت‌هایی چون انقلابی‌بودن، سابقه مدیریتی در مسئولیت‌های مختلف و کسب تجربه، دارا بودن روحیه کار و تلاش و بسیاری از وجوه مثبت دیگر چند پاشنه آشیل دارد که اگر از آنها مراقبت نشود احتمال موفقیت، کم خواهد شد. این موارد عبارتند از :
 
 ۱. دور بودن جناب آقای دکتر آقامیری از سازمان و فعالیت دامپزشکی در سالیان گذشته  […] و بعدتر نیز در زمینه اقتصادی فعالیت نموده است. این امر ضرورت استفاده از کارشناسان و مشاوران باتجربه را نمایان‌تر می‌سازد.
 
 ۲. از آنجایی که الگوی ماموریتی و فعالیت نظام دامپزشکی با سازمان دامپزشکی بسیار متفاوت است، مقایسه نحوه مدیریت این دو سازمان و حتی کپی‌برداری از تجربه ریاست بر نظام دامپزشکی در دهه گذشته برای امروز ساده‌اندیشی است و سبب افول و رکود می‌گردد. امید است جوان مدیر آن روز که امروز محاسن سفید او نشان از پختگی بیشتر دارد، به این مهم به خوبی واقف باشد.
 
 ۳. دانش در مدیریت یک سازمان تخصصی نقش اساسی دارد. اگر دوری از کار دامپزشکی سبب کمرنگ شدن آموخته‌های دو دهه قبل شده باشد، دست‌کم باید مراقب بود بدون مشورت با کارشناسان و متخصصان تصمیمی که منافع کشور را به خطر بیندازد اتخاذ نگردد. چه آنکه این تجربه تلخ در برخی مقاطع و از سوی مدیران دیگری ثبت شده است.
 
 ۴. انتقادپذیری یک اصل مهم در موفقیت مدیران محسوب می‌شود. اگر یک مدیر نقد را به فرمایش امام صادق علیه‌السلام هدیه پندارد و به منشور علوی خطاب به مالک اشتر در این زمینه توجه کند، قطعا راه موفقیت خویش در خدمت را هموار ساخته و در غیراینصورت با چالش‌های زیادی روبرو خواهد شد.
 
فراموش نکنیم هرچه در سالیان گذشته انتقاد می‌شد و در سخن نمایان بود، حالا وقت عمل به آن فرارسیده و افکار عمومی منتظر جامه عمل پوشاندن به آن وعده‌ها و ایده‌ها هستند. البته این مسئولیت امتحانی بزرگ در پیشگاه الهی هم هست که امیدواریم مدیریت جدید با حفظ روحیه دینی و انقلابی از آن سربلند و روسپید بیرون آید.
 
جریان انقلابی دولت اسلامی نیز که هم اینک ۴۹ پیشنهاد مساله محور در زمینه‌های گوناگون و مرتبط با سازمان دامپزشکی آماده و در اختیار دارد با رویکرد (نقد و کمک) همه ظرفیت‌های خود را به میدان خواهد آورد تا با رصد دقیق اقدامات، نقد عالمانه و منصفانه و کمک در ابعاد گوناگون زمینه موفقیت هرچه بیشتر در دوره جدید فراهم آید.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر  ، تاریخ انتشار:23  آذر 1400، کدخبر: 67586، www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین