پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۳۵۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
رئیس سازمان بازرسی کل کشور از اختصاص ۲۵ درصد برنامه‌های سازمان بازرسی به حمایت از تولید و سرمایه گذار خبر داد.
شعار سال: حجت الاسلام والمسلمین درویشیان در حاشیه اجلاس سالروز تاسیس سازمان بازرسی گفت: باید مقررات دست و پاگیر و زائد اصلاح شود، بعضی از قوانینی که برای زمان صلح تصویب شده است نه برای زمان جنگ اقتصادی؛ باید اصلاح شود که شناسایی کردیم و به مراجع ذیربط و مجلس شورای اسلامی ارائه دادیم.

وی افزود: همین قوانین موجود را هم می‌شود به نفع تولید کننده تفسیر کرد و برخی از مشکلات شان را با همین قوانین و مقررات می‌شود که در خصوص حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی در سراسر کشور همکاران امسال ورود جدی داشتند.

درویشیان گفت: افزایش تولید در ۳۱۰ واحد تولیدی و راه اندازی مجدد حدود ۲۷۳ واحد تولیدی در یک سال و نیم اخیر موید این روند است و برای برای مانع زدایی از تولید و سرمایه گذاری‌ها هزار و ۲۰ پیشنهاد ما دادیم و ۵۸۶ واحد هم اگر شکایت شان وارد باشد و قوانین و مقررات اجازه دهد که مشکل شان مرتفع شود حتماً رسیدگی می‌کنیم که عمده مشکلات شان در حوزه‌های بانک، مالیات و بیمه برطرف شود.

وی درباره علملکرد سازمان هم گفت: خودم که نباید نمره بدهم دیگران باید نمره دهند، ما تمام سعی و تلاش مان را کردیم برای انجام وظایف قانونی خودمان، البته ما راه زیادی را داریم تا انجام همه مأموریت هایمان که یک بخشش را ریاست محترم قوه اشاره کردو ما در این بخش حوزه فناوری‌های نو و هوشمندسازی بازرسی داریم تلاش می‌کنیم و می‌خواهیم بازرسی‌ها هوشمند و هم دولت الکترونیک در همه دستگاه‌ها ایجاد و شفافیت لازم فراهم شود.

رئیس سازمان بازرسی گفت: یک مواردی در راستای حمایت از گزارشگران فساد در برخی از قوانین پیش بینی شده است، اما کامل و کافی نیست که حالا در مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود تا از گزارشگران فساد، تمام حمایت‌های قانونی مادی و معنوی پیش بینی شود.

وی افزود: ما مواردی را که به ما گزارش دهند اگر گزارشگری مورد تعرض دستگاهی و مسئولی قرار بگیرد پیگیری و برخورد لازم را می‌کنیم و تشویق‌های مادی هم از محل اعتبارات سازمان برای کسانی که گزارشی بدهند و موثر باشد و به نتیجه برسد در نظر گرفته ایم که مبلغ آن را نمی‌شود گفت و اقتضایی است و بستگی به اثر آن گزارش دارد و حتما میلیونی است.

وی تصریح کرد: انگیزه اکثر قریب به اتفاق گزارشگران فساد؛ اصلاح امور و برخورد با فساد است و به دلیل علاقه‌ای که به کشور و پیشرفت کشورشان دارند از باب دلسوزی گزارش می‌دهند و هیچ انتظار و توقعی ندارند.
درویشیان گفت: شماره تلفن ۱۳۶ اختصاص به سازمان بازرسی دارد و عمده شکایات و گزارش‌های ما از طریق سایت سازمان و اینترنت است که بیش از ۲۲۶ هزار مورد از طریق سامانه سازمان شکایت کردند یا گزارش فساد دادند.
وی افزود: رسیدگی می‌کنیم و آن‌هایی که نام و نشان دارند به آن‌ها پاسخ نیز اعلام می‌شود، ولی خیلی از این‌ها که گزارش فساد می‌دهند نام و نشان ندارد ما هم دسترسی به آن‌ها نداریم و تشویق می‌کنیم کسانی که گزارش می‌دهند نام و نشان شان را به ما اعلام کنند ما در سامانه یک کد به آن‌ها می‌دهیم بر اساس آن کد گاهی لازم می‌شود برای تکمیل گزارش اطلاعاتی از آن‌ها بگیریم یا اگر نتیجه را بخواهیم به آن‌ها اعلام کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کشور گفت: برنامه ما در حوزه قوه قضائیه پیش از این همکاری و هماهنگی هم در بحث تنظیم بازار و برخورد با گرانفروشی بوده و مواردی هم همکاری‌هایی با سازمان تعزیرات بوده است و همکاران ما حتی میدانی با همکاران تعزیرات رفتند به بازار و مواردی که گرانفروشی بوده با آن‌ها برخورد کردند که این همکاری‌ها نظام مندتر و اصولی‌تر ادامه خواهد داشت.

درویشیان افزود: اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی در اولویت است و شناسایی بستر‌های فسادزا و اصلاح آن‌ها کمک می‌کند به کاهش جرایم از جمله اختلاس و ارتشاء.
در یک استان در یک سال گذشته شاید حدود ۱۰ مورد پرونده اختلاس و ارتشا داشتیم و بعضی از آن‌ها مدیران دستگاه بودند بعضی هایشان کارکنان دستگاه بودند و گاهی هم به شکل باند در یک مجموعه‌ای در آن دستگاه بودند، اما گزارش‌های کیفری ما کمتر بوده است.

وی ادامه داد: وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هایی که گردش مالی بالا دارند، اختیاراتی برای صدور مجوز دارند مثل شهرداری‌ها، راه و شهرسازی و امثال این‌ها که در معرض تخلف بیشتری هستند تا دستگاه‌هایی مثل شرکت دخانیات خیلی مورد ابتلا مردم نیست.

درویشیان همچنین گفت: در دفتر مدیریت عملکرد و ارزیابی به شکایات مردم از مدیران و کارکنان سازمان رسیدگی می‌شود و همچنین بخش نظارت حفاظت اطلاعات سازمان هم بر کار همکاران در سراسر کشور نظارت دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۲۴۶۲۰۲، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین