پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
جدال تاریخی تعهد و تخصص سال‌هاست در ایران قربانی می‌گیرد. امضای حکم شهرداری پایتخت برای زاکانی با مدرک پزشکی، انتخاب اسلامی با مدرک مهندسی برای سازمان انرژی‌اتمی، جانمایی نوروزیان با سابقه پژوهشی کودکان برای موزه فرش و انتخاب وحیدیامین‌پور، از مجریان حاشیه‌دار تلویزیون برای معاونت جوانان وزارت ورزش، گوشه‌ای از این انتصابات مساله‌دار است.
شعار سال: جدال تاریخی تعهد و تخصص سال‌هاست در ایران قربانی می‌گیرد. قربانیانی که تخصص لازم را دارند، ولی با اهرم ادعایی تعهد حذف می‌شوند. در دولت‌های پیشین بیشترین انتقاد درباره این رویکرد نامبارک به احمدی‌نژاد بود، ولی اینطور که پیداست این سنت همچنان ادامه دارد؛ امضای حکم شهرداری پایتخت برای زاکانی با مدرک پزشکی، انتخاب اسلامی با مدرک مهندسی برای سازمان انرژی‌اتمی، جانمایی نوروزیان با سابقه پژوهشی کودکان برای موزه فرش و انتخاب وحیدیامین‌پور، از مجریان حاشیه‌دار تلویزیون برای معاونت جوانان وزارت ورزش، گوشه‌ای از این انتصابات مساله‌دار است. سال‌هاست که عوامل خاص با رزومه‌سازی به شیوه‌های مختلف سعی کردند خلاء نبود سابقه و تخصص را برای گزینه‌های مورد نظر خود پر کنند و یامین‌پور نیز از این لیست مستثنا نیست. حلقه بسته مدیران یک طبقه خاص که سال‌ها در ایران سابقه دارد، امروز به صورت رادیکال‌تر پیش می‌رود. سیاستی که صاحبان یک تفکر خاص را سوار بر جامعه می‌کند؛ تفکری که سال‌ها پشت‌پرده می‌تاخت و امروز از پس پرده به عرصه آمده است و نتیجه قدرت گرفتن آن وضعیت امروز ایران و افول حداکثری کشور است.
 
تعداد بازدید : 5

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از فراز، تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۷۸۸۳، www.farazdaily.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین