پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۲۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره اینکه دولت قبلی سهم خود از صندوق ذخیره فرهنگیان را پرداخت نکرده است، گفت: قرار بوده از ابتدا، دولت ۵۰ درصد و فرهنگیان ۵۰ درصد در این صندوق سهم داشته باشند، اما دولت ۵۰ درصد از سهم خود برای صندوق ذخیره فرهنگیان را پرداخت نکرده است.
شعار سال: «احمد حسین فلاحی» سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره سرانجام پیگیری‌های صندوق رفاه و تخلف ۱۶ هزار میلیاردی که گفته شده یکی از بدهی‌های باقی مانده دولت قبل است، اظهار داشت: در زمینه صندوق رفاه و تخلفات مربوط به آن دو مساله وجود دارد؛ اول این که طبق تخلف‌هایی که در صندوق صورت گرفته مبلغی بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد از این صندوق رفته است.

وی در ادامه توضیح داد: به تعبیر دیگر برخی در دولت قبلی وام گرفتند، ولی این که چه کسانی وام گرفتند و به چه کسانی این وام را داده اند بحثی دیگر است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مساله دوم موضوع اصلاح اساس نامه صندوق است. ما دو مرتبه در دولت قبلی درخواست کردیم که اساس نامه را بیاورند و اصلاح کنند، اما نیاوردند. این صندوق می‌تواند با درآمد‌هایی که دارد حتی در زمان اشتغال معلمان مورد استفاده آن‌ها قرار بگیرد.

فلاحی درباره اینکه دولت قبل سهم خود از صندوق ذخیره فرهنگیان را پرداخت نکرده است، گفت: مساله دیگری که در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد، سهم دولت در صندوق ذخیره فرهنگیان است. قرار بوده از ابتدا، دولت ۵۰ درصد و فرهنگیان ۵۰ درصد در این صندوق سهم داشته باشند، اما دولت ۵۰ درصد از سهم خود برای صندوق ذخیره فرهنگیان را پرداخت نکرده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معلمان سهم خود در صندوق رفاه فرهنگیان را پرداخت کرده‌اند، گفت: یک مساله این موضوع است که این مبلغ بدهی دولت بوده و دولت قبلی آن را پرداخت نکرده و حالا به گردن دولت جدید می‌افتد. ۵۰٪ پرداختی دیگر هم مربوط به معلمان است که دقیقا به همان میزان باید از سوی دولت باید پرداخت میشد و البته فرهنگیان سهم خود را پرداخت کرده بودند.

وی در ادامه توضیح داد: شیوه سهم ۵۰ درصد برای فرهنگیان و دولت به این صورت بوده که معلم هر ماه مبلغی به صندوق می‌پردازد و حتی اگر معلم هزار تومان می‌پردازد دولت هم باید هزار تومان بگذارد؛ که البته فرهنگیان سهم خود را دادند، ولی دولت نداده است.

فلاحی با انتقاد از ساختار کلی صندوق ذخیره فرهنگیان بیان کرد: اساس نامه صندوق باید از اساس اصلاح شود و با توجه به این که اموال بیت المال هم داخل این صندوق است، قضیه حتما باید بررسی شده و حل شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اساس نامه صندوق ذخیره فرهنگیان باید به طور کلی تغییر کند، حتی هیئت امنا هم بایستی تغییر کند. این صندوق برای سرمایه است و نمی‌شود به راحتی و همین طوری از کنار آن گذر کرد.

این نماینده مجلس در پایان و در واکنش به آخرین نتایج بررسی موضوع رتبه‌بندی فرهنگیان که همچنان مورد اعتراض معلمان است، گفت: این موضوع در دست پیگیری در مجلس است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۴۶۸۹۴، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
پرداخت نکرده دولت..... جرا همون زمانی که در رأس بودن هیچ اقدامی انجام نشده؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین