پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۰۸۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
تبدیل حوض‌های وضوی موزه فرش تنها تغییر ساده یک کاربری نیست بلکه مخدوش کردن کانسپت مجموعه از وضو تا نیایش است که شامل هفت حوض وضو، نمازخانه (قبله‌نما)، و نماد دست شهادت است بنابراین عدم آگاهی مسئولان وزرات‌خانه میراث فرهنگی و موزه فرش از کانسپت اصلی این طرح و شناخت مجموعه باعث تاسف است.

شعار سال: تبدیل حوض‌های وضوی موزه فرش تنها تغییر ساده یک کاربری نیست بلکه مخدوش کردن کانسپت مجموعه از وضو تا نیایش است که شامل هفت حوض وضو، نمازخانه (قبله‌نما)، و نماد دست شهادت است بنابراین عدم آگاهی مسئولان وزرات‌خانه میراث فرهنگی و موزه فرش از کانسپت اصلی این طرح و شناخت مجموعه باعث تاسف است.
 
یک نکته مهم درباره بلایی که سر موزه فرش آمد
 
طرح محوطه موزه فرش تا موزه هنر‌های معاصر اعم از پیاده‌راه موزه فرش و باغ آن، حوض‌های وضو و نمازخانه، همچنین پلکان ورودی موزه فرش، دروازه گذر فرهنگ و هنر، و باغ مجسمه موزه‌هنر‌های معاصر به عنوان چشم‌اندازی یک‌پارچه توسط کامران دیبا به عنوان یک پروژه مستقل طراحی شده و در کتاب‌هایی که به معرفی آثار وی پرداخته‌اند، منعکس شده است.
 
جز مقالات و مصاحبه‌ها در سه کتاب چاپ ایران یعنی «باغی میان دو خیابان» صفحه ۲۴۹، «کامران دیبا ساختمان‌ها و پروژه‌ها» ص ۲۳۹ و «کامران دیبا و معماری انسان‌دوستانه» صفحه ۲۴۲ به چاپ رسیده است. 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری برترین ها، تاریخ انتشار:  10 آبان1400، کدخبر: 1165926،www.bartarinha.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین