پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۱۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران شرایط تامین نهاده‌های دامی را همچنان نامطلوب عنوان کرد و گفت: دولت باید برای این مساله تدبیر جدی بیندیشد.
شعار سال: سید احمد مقدسی درباره آخرین وضعیت تأمین نهاده‌های دامی مورد نیاز تولیدکنندگان گفت: سهمیه نهاده دامداری‌های صنعتی تا ۱۵ مهرماه تسویه شده است.

وی اضافه کرد: سهمیه کنجاله سویای ۱۵ تا ۳۰ مهر ماه نیز در سامانه بازارگاه بارگذاری شده و دامداران نیز آن را خریداری کرده‌اند، اما بارگیری نشده و به دست آنان نرسیده است همچنین جو و ذرت نیز اصلاً بارگذاری نشده است.

مقدسی مشکل را تأمین ارز از سوی بانک مرکزی عنوان کرد و گفت: هم اکنون در ماه آبان قرار داریم، اما هنوز دامداران مطالبات نهاده‌ای مهرماه خود را دریافت نکرده‌اند و باتوجه به اینکه ما با موجود زنده سر و کار داریم، نمی‌توانیم به دام‌ها بگوییم که منتظر تأمین ارز باشید.

وی ادامه داد: به همین دلیل دامداران مجبور به تأمین نهاده‌های دامی از بازار آزاد با ۲ تا ۳ برابر قیمت مصوب آن هستند.
 
تامین نهاده‌های دامی همچنان با چالش همراه است

مقدسی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید هر چه سریع‌تر اقدام به تأمین ارز مورد نیاز نهاده‌های دامی کند، گفت: اگر دولت تدبیری برای این مساله نیندیشد تولید ملی آسیب جدی خواهد دید.

وی ادامه داد که وضعیت دامداری‌های سنتی و روستایی و پروار بندی‌ها بسیار نامطلوب‌تر از دامداری‌های صنعتی است و آنان در تنگنای بیشتری قرار دارند.

به گزارش مهر، در تاریخ ۱۸ مهر ۱۴۰۰ حسین دماوندی نژاد، سرپرست معاونت امور دام وزارت جهاد با اشاره به واردات ٩ میلیون تن نهاده دامی در شش ماهه امسال گفته بود: تا آخر مهر تمام مطالبات دامداران و مرغداران در حوزه نهاده تحویل می‌شود.

آغاز خرید مازاد دامداران از هفته جاری

مقدسی در ادامه درباره صادرات دام زنده از کشور نیز گفت: شرکت پشتیبانی امور دام مکلف شده که هر کیلوگرم گوساله نر را به قیمت ۵۹ هزار تومان و گوسفند را نیز به قیمت ۶۲ هزار تومان خریداری کند.

وی درباره اینکه آیا قرار است از این دام‌ها برای تأمین ذخایر استراتژیک گوشت کشور استفاده شود؟، افزود: برای تأمین ذخایر استراتژیک و مازاد آن نیز صادر می‌شود ضمن اینکه خرید این دام‌ها قرار است از هفته جاری آغاز شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اگروفودنیوز، تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰، agrofoodnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
0
کسی که مسئول هست نمیتواند چاره ای بیندیشد؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین