پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۸۶۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
کم توجهی ما به حقوق کودکان به چند جنبه غفلت، درگیری‌ها، تربیت ناشدگی خودمان در کودکی و مواردی همانند بر می‌گردد. شخصی دانستن بحث فرزندپروری و بی ارتباط دانستن موضوع به جامعه، کم توجهی و حساسیت پائین ما به علم حقوق، عدم تبیین حقوق کودک بعنوان یک شخص مستقل در قانون و آموزه‌های دینی، عجین بودگی با جامعه سنتی و همه گستری برخورد‌های عاطفی با کودکان و موردی بودن مصادیق آزار و ...، از علل کم توجهی به حقوق کودکان تا به امروز بوده است. اما در کنار آن، مواردی همانند ارتباط یابی بحث فرزند پروری به حیات اجتماعی و پرورش نیروی انسانی بشکل بینانسلی، ورود جامعه به مرحله گذار از سنت و افزایش مصادیق آزار، جهانی بودن موضوع حقوق کودک و ادله‌هایی از این جنس، باعث توجه و تاکید بر حقوق کودکان شده است.
شعار سال: بسیاری از ما تصور می‌کنیم حقوق کودکان‌مان به تامین نیاز‌های مادی، ایجاد امکان تحصیل، مهرورزی و عدم تنبیه فیزیکی خلاصه می‌شود. اما حقوق کودکان بسیار گسترده‌تر از این موارد است و متاسفانه بسیاری از ما با آن آشنا نیستیم.

مواردی، چون عدم تبعیض، توجه، آموزش مهارت‌های زندگی، تامین سلامت جسمی و روان، حفظ حریم خصوصی کودک در فضای مجازی، حق کودک بر بقا و... تنها بخشی از حقوق کودک بر اساس پیمان جهانی حقوق کودک است.

در این ویدیو متخصصان انجمن حمایت از حقوق کودکان در این‌باره توضیح می‌دهند.
 
تعداد بازدید : 6

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی تابناک آنلاین
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین