پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۴۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
در روزنامه‌ای قید شده است که اوقاف قضیه ترکیدگی لوله را کتمان کرده است در حالی که پیشتر مدیرکل روابط عمومی سازمان اعلام کرده بود که انبار پشتی مخزن دچار ترکیدگی لوله و نشتی آب شده و اسناد وقفی آسیبی ندیده‌اند.

شعار سال:معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه با تکذیب خبر از بین رفتن اسناد وقفی، گفت: مخزن اسناد سازمان اوقاف و امور خیریه ازلحاظ امکانات و استانداردهای لازم مورد تائید سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران قرار گرفته است و با این سازمان به صورت مداوم تعامل و همکاری دارد.
 
 به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه،  امرالله حسنی نیا معاون اوقافی،حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه بازدید مدیران و مسئولان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از مخزن اسناد این سازمان گفت: مخزن اسناد سازمان اوقاف همه استانداردهای لازم برای نگهداری اسناد را داراست و این‌که برخی از این مکان به‌عنوان استخر یادکرده‌اند واقعاً جای تعجب دارد.
 
وی ادامه داد: سیستم اطفای حریق پیشرفته،حسگر مخصوص نشتی آب، دوربین، تهویه مناسب، دماسنج و رطوبت سنج و انواع فایلهای استاندارد در مخزن اسناد سازمان اوقاف و امور خیریه تعبیه شده و به صورت مستمر کنترل می‌شود تا به هیچ سند وقفی آسیبی نرسد.

حسنی نیا یادآور شد: ترکیدگی لوله آب مربوط به انباری درکنار مخزن اصلی بوده که وسایل اضافه در آن نگه‌داری می‌شده  و به‌هیچ‌وجه آب وارد مخزن اصلی اسناد سازمان نشده است . امروز هم این مکان از نزدیک مورد بازدید مسئولان سازمان اسناد قرار گرفته است. 
 
 وی افزود: خوشبختانه مخزن اسناد اوقاف دارای استانداردهای مورد تایید سازمان اسناد و کتابخانه ملی است و با تجهیزاتی که دارد امکان آب گرفتی در آن وجود ندارد.
 
معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین تأکید کرد: در خبرها عنوان شده بود که سازمان اوقاف اجازه دسترسی به اسناد را به دانشجویان و پژوهشگران نمی دهد . این خبر به شدت تکذیب می شود .
 
وی یادآور شد:در طول سال به صورت مستمر پژوهشگران زیادی با معرفی‌نامه ای که ارائه می‌دهند به بررسی و پژوهش در زمینه اسناد این سازمان می پردازند. خوب است که رسانه‌ها به  جای استفاده از روش منسوخ شده مصاحبه با افراد نامعلوم به عنوان منبع آگاه، صحت و سقم این مساله را از خود مسئولان اوقاف جویا می‌شدند.
 
حسنی نیا تصریح کرد: در روزنامه ای قید شده است که اوقاف قضیه ترکیدگی لوله را کتمان کرده است در حالی که پیشتر مدیرکل روابط عمومی سازمان اعلام کرده بود که انبار پشتی مخزن  دچار ترکیدگی لوله و  نشتی آب شده و اسناد وقفی آسیبی ندیده‌اند.
 
گفتنی است، صبح امروز مدیران و مسئولان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از مخزن اسناد سازمان اوقاف بازدید  و ضمن تائید این که این مکان مشکل خاصی ازنظر نگهداری اسناد ندارد اذعان کردند فضاسازی های رسانه ای در این مورد واقعیت ندارد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی  عصر ایران، تاریخ انتشار:  8 آذر 1400، کدخبر: ،www.asriran.com،815077

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
0
0
با وجود فضای مجازی که این روزها بیشتر اخبار رو میشه پیگیری کرد بهتره که اگر مشکلی پیش میاد خود اون سازمان یا بخش توضیحت لازم رو بدن که خبرهای نادرست پخش نشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین