دیروز اعلام شد که محصول تارا اتوماتیک به قیمت ۴۱۵ میلیون تومان قیمتگذاری شده و دعوتنامه برای مشتریان این خودرو ارسال و امکان تکمیل وجه برای مشتریان این خودرو که موعد تحویل آنها آبان ماه ۱۴۰۰ بوده است، تا ۲۸ ماه جاری (۱۴۰۰/۰۹/۲۸) فراهم شده است. سوال اینجاست که آیا قیمت ۴۱۵ میلیون تومان برای این خودرو منطقی است؟
شعار سال: گویا ایرانخودرو آنقدر به تارا افتخار میکنند که معتقد است یکبار رونمایی برای آن کم است! تارا تاکنون چندین بار توسط ایرانخودرو رونمایی شده است! شنیدهها پیش از رونمایی این بود که تارا نخستین خودروی ملی است که از همه استانداردهای ۸۵ گانه مصوب عبور کرده است، اما آنقدر حاشیه ساخت و حاشیه داشت که انتقاداتی چند را متوجه این خودرو نمود.
برخیها میگویند که تارا، سدان جدید بهاصطلاح ایرانی اساساً همان پژو ۳۰۱ است که تغییراتی در آن ایجاد شده و با برند ایرانخودرو به بازار عرضه شده است. با مشاهده نمای بیرونی تارا متوجه میشویم قسمت جلو و عقب خودرو کاملاً نسبت به ۳۰۱ تغییر کرده، اما این تغییرات صرفاً نمای متفاوتی به تارا بخشیده و لزوماً ظاهر زیباتری نسبت به همتای فرانسوی آن ایجاد نکرده است. طراحان ایرانی در نمای داخلی تارا تغییرات محسوسی را انجام دادهاند، ولی بیشتر همان نمای پژو ۳۰۱ به چشم میآید.

خودرویی که برخی افراد
انتقادهایی به بحث مونتاژ و طراحی آن دارند و گویی با شتاب روانه بازار شده، ولی به واسطه برخورداری از
آپشنهای ایمنی نسبتا خوب و فرم شاسی و بدنه تقریبا جدیدش میتواند از لحاظ ایمنی حداقل پلهای بالاتر از تولیدات قدیمی ایران خودرو قرار بگیرد و به لطف پیشرانه تقویت شده TU۵+ و فضای داخلی مناسب میتواند نیازهای معمول مشتریان را پاسخ دهد. با همه این تفاسیر با توجه به بررسیها میتوان خودروی تارا را به عنوان گامی هر چند دیر هنگام و کوچک، ولی مثبت و رو به جلو تلقی کرد که بعد از سالهای طولانی محصولی متفاوتتر و جدیدتر در قیاس با خانواده ۴۰۵ ایران خودرو میباشد.

حال سوال این است که خودرویی با این مشخصات،
ارزش ۴۱۵ میلیون تومان پول دادن را دارد یا خیر (نزدیک ۱۴ هزار دلار)؟ قضاوت با شما
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال