پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۱۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
وزیر امور اقتصادی و دارایی از تهیه پیش‌نویس یک لایحه اصلاحی مهم در زمینه شیوه خصوصی سازی خبر داد.
شعار سال: «سیداحسان خاندوزی» با بیان اینکه یکی از وعده‌هایش در زمان رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی اصلاح قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ است، گفت: با توجه به وجود نارضایتی‌هایی که از روند برخی واگذاری‌های گذشته وجود داشت و باید علاج می‌شد، تلاش کردیم در دولت سیزدهم این واگذاری‌ها با روندی متفاوت و با اصلاح ریل صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پیش‌نویس لایحه یادشده، مبتنی بر یک آسیب‌شناسی بسیار مفصل است، افزود: در این پیش‌نویس تمام روند واگذاری‌های ۱۵ سال گذشته سازماندهی شده و نقاط قوتی که باید ادامه پیدا کند و نقاط ضعفی که وجود داشته و موجب به وجود آمدن برخی آثار و پیامد‌های شدید اجتماعی و اقتصادی و حتی امنیتی و منطقه‌ای شده مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: نقطه کانونی این است که تا حد ممکن به سمت کاهش رد دیون که یکی از مشکلات از گذشته تا امسال بوده حرکت کنیم و یکی دیگر از اصلاحات بحث پیمان مدیریت است؛ به این معنا که مالک شدن بنگاه‌های دولتی پاداشی برای مدیران بهره‌ور و سالم باشد.

خاندوزی در تبیین بیشتر این موضوع، افزود: بعد از آنکه در عمل ثابت شد مدیران می‌توانند بنگاه‌های دولتی را با استاندارد‌های تخصصی و بدون مسائل و مشکلات و مفاسدی که گاهی اوقات وجود داشته اداره کنند، انتقال مالکیت به آن‌ها رخ خواهد داد.

وی ابزار امیدواری کرد: در آینده حجم این نوع واگذاری‌ها افزایش پیدا کند تا تغییر مهمی در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی شاهد باشیم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصاد نیوز، تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۶۰۰۸۱، www.ehgtesadnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
0
امیدواریم که این پیش نویس حلال خیلی از مشکلات باشه در زمینه خودش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین