پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۲۱۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
وزیر ارتباطات اعتقاد دارد ضعف امنیت سایبری، پاشنه آشیل تحقق دولت هوشمند و توسعه فناوری اطلاعات در کشور است. او در همین راستا از موافقت رئیس‌جمهور با تغییر و بازنگری تقسیم کار در حوزه امنیت سایبری خبر داد.
شعار سال: روز گذشته جلسه تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید سازمان‌های مختلف زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد.

«عیسی زارع‌پور» در این جلسه به انتصاب نماینده ویژه خود در امور امنیت فاوا اشاره کرد و اظهار داشت این حوزه نیاز به جراحی دارد: «اگر به حوزه امنیت سایبری توجه جدی نشود، می‌تواند پاشنه آشیل دولت هوشمند و توسعه فناوری اطلاعات باشد.»

او با بیان اینکه تقسیم کاری که در این حوزه در کشور انجام شده شفاف و کارآمد نیست تاکید کرد این موضوع بایستی تغییر کند.

زارع‌پور در ادامه به موافقت رئیس‌جمهور با تغییر و بازنگری تقسیم کار در حوزه امنیت سایبری اشاره کرد و گفت: «کار ویژه نماینده وزیر ارتباطات در امور امنیت فاوا، تهیه پیشنهادات و راه‌کار‌های مناسب برای این حوزه است که باید بخش‌های مختلف وزارتخانه برای این موضوع همکاری کنند.»
 
احتمال بازنگری در تقسیم کار حوزه امنیت سایبری به دستور رئیس جمهور

بازگشت صنعت فضایی به ریل شتابان

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به اهمیت حوزه فضایی، ابراز امیدواری کرد با حمایت تمام بخش‌ها و حرکت مجاهدانه بتوانند صنعت فضایی را به ریل شتابان گذشته برگردانند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه فضایی بایستی به سرعت عمل کنند، افزود: «معتقدم مسیر‌های میان‌بری برای رسیدن به اهداف بزرگ این حوزه وجود دارد که باید به آن‌ها دست پیدا کنیم. با وجود زیرساخت‌های لازم و نیروی انسانی متخصص و متعهد در این حوزه می‌توانیم صنعت فضایی را به صنعتی مترقی و پیشرفته برسانیم.»

زارع‌پور همچنین درباره نقش بازرسی در حمایت از مدیران کارآمد و سالم، افزود: «بازرسی و حراست دو بال مدیران کارآمد هستند که می‌توانند مسیر را برای حرکت این مدیران باز کنند. حراست و بازرسی باید چشم بیدار مدیر مجموعه باشند و از مدیران صیانت کنند.»

او درباره انتصاب مشاور وزیر در تعامل با نیرو‌های مسلح نیز افزود: «این انتصاب با هدف استفاده از ظرفیت نیرو‌های دفاعی کشور در پیشبرد ماموریت‌های وزارت ارتباطات انجام شده است؛ چون معتقدم باید انرژی همه ارکان نظام برای تحقق ماموریت‌های مربوط به شبکه ملی اطلاعات و صنعت فضایی کشور به کار گرفته شود.»

در پایان این جلسه وزیر ارتباطات از «مرتضی براری»، رئیس سابق سازمان فضایی کشور و «حمیدرضا رضوانی‌پور»، رئیس سابق مرکز بازرسی وزارت ارتباطات تقدیر کرد.

زارع پور همچنین احکام «حسن سالاریه» رئیس سازمان فضایی کشور، «علی بحرینی» رئیس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات، «امیر محمدزاده لاجوردی»، نماینده ویژه وزیر در حوزه امنیت فاوا و «محمد مهدی نژاد نوری» مشاور وزیر در تعامل با نیرو‌های مسلح را ابلاغ کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وب زوم، تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۲۰۵، webzoom.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین