پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۳۲۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
به تازگی رئیس کل بیمه مرکزی در جریان بازدید از پروژه سریال «پلاک ۱۳»، از مشارکت تمامی ارکان صنعت بیمه اعم از بیمه مرکزی، سندیکای بیمه‌گران ایران، شرکت‌های بیمه و صندوق تامین خسارت‌های بدنی در این پروژه خبر داده بود. اما گویا انتقادات زیادی بر این سریال وارد شده است. جای دارد که بیمه مرکزی بشکلی روشن در این خصوص شفاف سازی نموده و تنویر افکار عمومی را سبب شود.
شعار سال: خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان از حاضران در جلسه روز گذشته که در آن انتقاد‌های تندی به سریال «پلاک ۱۳» وارد شده است، پرسید: «ارزیابی شما از این سریال چیست؟ آیا «پلاک ۱۳» توانسته است هدف «فرهنگ سازی بیمه» را محقق کند؟ متناسب با هزینه انجام شده، آیا این سریال محتوای مناسبی به مخاطب القا کرده است؟»

و این پاسخ‌ها را دریافت کرد:
۱- اگر اجازه بدید من پاسخ ندم
۲- من کامل ندیدم و نظری هم ندارم
۳- هیچ نظری ندارم، چون اصلا ندیدم
۴- کسی نمیخواد که از قولش انتقادی از بیمه مرکزی بشه!

طبیعی است که حتی در حوزه شخصی اگر کسی برای دریافت خدمت و یا خرید کالایی هزینه می‌کند، نسبت به کیفیت آن حساس خواهند بود، در حالی که اکنون با هزینه‌ای قابل توجه، سریالی ساخته شده که نه تنها بخش قابل توجهی از مشارکت کنندگان در ساخت آن، نه تنها حاضر به موضع گیری صریح درباره اش نیستند، بلکه عده‌ای از دست اندرکاران ساخت، حتی آن را نگاه هم نکرده اند!
 
«سکوت» برازنده بزرگترین پروژه فرهنگ سازی بیمه نیست!
با پخش ۳۴ قسمت از سریال «پلاک ۱۳»، اکنون این سریال به یک پدیده بیمه‌ای – تلویزیونی تبدیل شده است. سریالی که گرچه در میان بیمه گران انتقاد‌هایی را برانگیخته است، اما بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما، در نیمه دوم آبان ماه با ۱۷٫۷ درصد آرا، دومین سریال پرمخاطب تلویزیون بوده است.

آن طور که شنیده شده است، با وجود تاکید بیمه مرکزی و دستور اکید رئیس کل، هنوز بخش قابل توجهی از شرکت‌های بیمه سهم خود از مبلغ ابلاغی را به حساب سریال واریز نکرده اند. با این حال سندی که اکنون منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که تسهیم کل مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریالی شرکت‌های بیمه برای ساخت این سریال به نسبت پرتفوی آن‌ها بوده است.

در این تسهیم، با مبنا قرار گرفتن سالنامه آماری ۱۳۹۸ صنعت بیمه، بیشترین سهم از مبلغ قابل پرداخت با بیش از ۳۲ میلیارد ریال به شرکت بیمه ایران و کمترین آن با ۴۲ میلیون ریال به شرکت بیمه زندگی خاورمیانه تعلق گرفته است.
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از پایگاه خبری خرد و کلان
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از پایگاه خبری خرد و کلان ، خبر شماره 15917
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین