پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۰۱۹
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
اینکه تاکید مکرر کنیم که فلان تعداد مجرد داریم و فلان وضعیت را جوانان دارند، دیگر جایی برای طرح ندارد. به لطف یا شر شبکه‌های اجتماعی، همه مطلع هستند. لطفا در خصوص راهکارها، برنامه‌ها و عملکرد مجموعه تحت امرتان صحبت کنید. ما شاالله بیرون از دولت که بودید، هر شب در خصوص هر مسئله‌ای ارایه طریق می‌کردید. الان هم حقوق ماهیانه به شما می‌دهند که قویتر از پیش ظاهر شوید، اما ما همچنان منتظریم و چیزی نمی‌بینیم.
شعار سال: "وحید یامین پور" امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد، با تاکید بر لزوم تقویت ستاد امور جوانان، اظهار کرد: هر استانی مسائل و ویژگی‌های خود را دارد، اما مسائل کلان مسکن، ازدواج و آسیب‌های اجتماعی جزو موارد مشترک است و نیاز به اقدام فوری دارد.

وی با بیان این که در دوره جدید ستاد جوانان با مصوبات کارآمد و واقعی شکل بگیرد، افزود: قبلا بیشتر این جلسات برای رفع تکلیف بوده است آن اکنون رویکرد جوان محوری در اولویت قرار دارد.

یامین پور در مورد ازدواج نیز تصریح کرد: هر چند مسائل اقتصادی و اشتغال و دشواری ازدواج و افزایش سن ازدواج باهم رابطه مستقیم دارند و امروز سن ازدواج افزایش یافته و از طرفی هر سه ازدواج به یک طلاق می‌انجامد.

وی خاطرنشان کرد: با تاکید بر اهمیت اشتغال و مسائل اقتصادی، هنوز نگرش خانواده‌ها و مسائل فرهنگی نقش بسیار پررنگی دارد و قطعا نگرش جوانان نسبت به خانواده بسیار در بروز طلاق اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه طرح مشترک ما و جهاد دانشگاهی در خصوص رسیدگی و حمایت از ایده پردازان جوان گفت: طرحی ملی در حال انجام است که اکسپو جوانان برگزار شود و شامل فناوری‌های نوین و صنایع فرهنگی است و در این زمینه در حال کوشش هستیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پایان خاطرنشان کرد: اگر اکسپو موفق بود می‌توانیم برای برگزاری اکسپو جوانان دستگاه‌های همکار اعلام آمادگی کرده و کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شود.

"مهران فاطمی" استاندار یزد هم در این نشست با بیان اینکه مسئله جوانان مسئله‌ای فرابخشی و نیازمند انسجام هر چه بیشتر دستگاه‌های متولی است، گفت: در کشور بیش از ۱۸ دستگاه با ردیف اعتباری مشخص در بودجه، متولی امور جوانان هستند و نقش و جایگاه ستاد ساماندهی امور جوانان ایجاد انسجام، هم افزایی و همگرایی جهت تحقق اولویت‌های تعیین شده توسط قانون گذار؛ در حوزه جوانان است.

وی با اشاره به احصاء ۱۳ اولویت در حوزه جوانان، اظهار داشت: به نظر می‌رسد مسائلی نظیر ازدواج، اشتغال، مسکن، آسیب‌های اجتماعی، اوقات فراغت و هویت و مشارکت اجتماعی جوانان باید از مهم‌ترین اولویت‌های مورد توجه و برنامه ریزی باشد.

استاندار یزد در ادامه به تبیین لزوم تقویت کمی و کیفی جایگاه ستاد ساماندهی امور جوانان استان پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این ستاد، علاوه بر حضور در تمامی جلسات، مصوبات جلسات را جهت پیگیری و رسیدگی به دور از هرگونه ابهام شخصا امضاء خواهم کرد و سپس مصوبات ابلاغ خواهد شد.

فاطمی تصریح کرد: ضمن احترام به معاونین دستگاه‌ها که حضورشان در جلسات کارگشا و بلامانع است، باید شخص مدیران دستگاه در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان شرکت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش رسالت اصلی ستاد ساماندهی امور جوانان را احصاء مسائل و مشکلات موجود، شناسایی دستگاه متولی و الزام آن‌ها به پیگیری و حل موضوع، حمایت، نظارت و در نهایت ارزیابی تاثیر گذاری اقدام انجام شده بر شاخص‌ها عنوان کرد.

استاندار یزد با بیان اینکه جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان محل اصلاح نهایی و تصویب کار‌های پخته، کارشناسی شده‌ی ارائه شده در این جلسه است، تاکید کرد: یکی از الزامات افزایش قوت و قدرت ستاد ساماندهی امور جوانان و غنای بیشتر مصوبات این ستاد، فعالسازی کارگروه‌هایی ذیل اولویت‌های این ستاد است تا موضوعات ابتدا در کارگروه‌های مربوطه پخته، کارشناسی شده و سپس در جلسه ستاد ارائه شود.

فاطمی ادامه داد: در صورت عمل فعالانه، کارشناسانه، جهادگرانه و به هنگام این کارگروه ها، می‌توان شاهد تاثیر محسوس و معنادار اقدامات انجام شده بر حل مسائل و مشکلات موجود بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش فوریت امروز استان را ازدواج و خانواده و اولویت‌های آن را اشتغال، مسکن، هویت و آسیب‌های اجتماعی جوانان دانست و اظهارداشت: متاسفانه ما در این محور‌ها هیچ نوع سند و نقشه راهی را نداریم.

استاندار یزد همچنین با اشاره به وجود افراد توانمند و یکی از قوی‌ترین شبکه‌های فعال ازدواج در استان، نسبت به انتخاب یزد به عنوان دبیرخانه‌ی ملی حوزه ازدواج و خانواده اعلام آمادگی کرد.

فاطمی در ادامه بر تصویب برگزاری جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها با حضور ۳۰ بانک موجود در استان و انجام اقدامات لازم جهت مطرح شدن یزد به عنوان استانی بدون داشتن هیچ مسئله در پرداخت وام ازدواج و ایجاد وحدت رویه در پرداخت وام ها، تاکید کرد.

استاندار یزد با بیان اینکه تقویت بخش‌های مردم نهاد و سمن‌های فعال درحوزه ازدواج و خانواده استان باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: باید در شهرستان‌های کمتر برخوردار حضور فعال داشته و بدنه سمن‌ها در شهرستان‌ها فعال شود، همچنین اعمال نگاه آمایشی و عدالت محور در حمایت‌ها و برنامه ریزی‌ها مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای خیری در استان و انجام کار خیری در سفر رئیس جمهور به استان یزد به ارزش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، اظهارداشت: فعالسازی ظرفیت خیرین و مجمع خیرین ازدواج در دستور کار قرار دارد.

فاطمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجموعه شبکه فعالین ازدواج یک چهارم بار ازدواج استان را به دوش می‌کشند لذا نباید به شبکه‌هایی مثل شبکه ازدواج به چشم یک سمن نگاه کرد بلکه این مجموعه‌ها ابر سمن و ابر تشکلات مردمی هستند و باید نگاه ویژه‌ای به آن‌ها شود.

وی در پایان بر فعالسازی دبیرخانه هفته جوان و طرح مَنِش در استان و تبیین مسئولیت بخش‌های مختلف در قبال این دو موضوع، احصاء مکان‌هایی برای مراکز مشاوره در شهرستان ها، تربیت و ایجاد آمادگی در جوانان به لحاظ مبانی اندیشه ای، انقلاب اسلامی، سبک‌مدیریت جهادی و نیز به لحاظ تسلط به مبانی اداری، کارشناسی، حقوقی و آیین نامه ایی با توجه به اولویت با توجه به در اولویت قرار گرفتن جوان سازی مدیریت تاکید کرد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۱۴۰۰۱۰۰۸۰۶۱۸۰، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین