پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۲۵۷
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
ترکیه و امارات در صدر کشور‌هایی است که ایرانی‌ها برای گذراندن تعطیلات کریسمس سال ۲۰۲۲ انتخاب کرده‌اند. حرمت‌الله رفیعی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی در این زمینه توضیح داد که در حال حاضر حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد تقاضای سفر‌های خارجی ایرانیان نسبت به قبل از شیوع کرونا برگشته است.
شعار سال: حرمت الله رفیعی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی با اعلام این موضوع می‌گوید که تقاضای سفر‌های خارجی ایرانیان نسبت به سال گذشته بهبود داشته است، اما فقط ۲۰ تا ۳۰ درصد تقاضای سفر‌های خارجی نسبت به سال ۹۸ و سال‌های پیش از شیوع کرونا به بازار سفر برگشته است.

او توضیح می‌دهد: کاهش قدرت خرید مردم در بازار سفر و حتی سفر‌های خارجی کاملا مشهود است و برخلاف گذشته که قشر متوسط هم به سفر‌های خارجی روی آورده بود، در حال حاضر با صعود قیمت ارز و کاهش قدرت خرید مردم سفر‌های خارجی به طبقه محدودی از مردم ایران منحصر شده است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ادامه گفت: در تعطیلات کریسمس اکسپوی دوبی و سقوط لیر ترکیه انگیزه شد که بیشتر ایرانیان، تعطیلات سال نو میلادی را در این دو کشور سپری کنند و البته موج سفر ایرانی‌ها به ترکیه برای خرید از بازار این کشور ادامه دارد.

رفیعی ادامه می‌دهد: بر اساس اعلام مرکز آمار ترکیه در سال ۲۰۲۱ حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار ایرانی به ترکیه سفر کرده‌اند و البته امسال میزان سفر زمینی ایرانی‌ها از شهر وان ترکیه افزایش داشته است.

در همین زمینه مهمت نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه به خبرگزاری آناتولی توضیح داده است که ترکیه به هدف کسب درآمد ۲۴ میلیارد دلاری از گردشگری در سال ۲۰۲۱ دست یافته است و این هدف برای سال آینده ۳۴.۵ میلیارد دلار است.

ارسوی با بیان اینکه اپیدمی کووید-۱۹ بخش گردشگری را نیز تا حدود زیادی تحت تاثیر قرار داده، افزود: ترکیه مبارزه موفقیت‌آمیزی با پاندمی کرونا داشته است و با بازگشت نسبی به شرایط عادی هدفمان این بود که درآمد خود را از ۱۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ با ۱۰۰ درصد افزایش به ۲۴ میلیارد دلار برسانیم که عملی شد و ما موفق شدیم سرانه درآمد گردشگر که در سال ۲۰۱۸ به ۶۴۷ دلار کاهش یافته بود را به ۸۳۰ دلار در سال ۲۰۲۱ افزایش دهیم.

بازار مسافرت‌های داخلی داغ شد

حرمت‌الله رفیعی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی درباره سایر مقاصد تعطیلات کریسمس ایرانی‌ها توضیح می‌دهد که مالزی و برخی کشور‌های اروپایی در رده‌های بعدی مقاصد سفر ایرانی‌ها در سال نو میلادی بوده‌اند و تقاضا برای اروپا در کمترین سطح سال‌های گذشته قرار دارد.

او در ادامه تاکید می‌کند که با کاهش قدرت خرید مردم ایران در بازار سفر و همچنین به دلیل شیوع کرونا، بسیاری از سفر‌های خارجی با سفر‌های داخلی جایگزین شده است و حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تقاضای سفر‌های داخلی نسبت به پیش از شیوع کرونا برگشته است.

رفیعی ادامه می‌دهد: از بین شهر‌های داخلی تقاضای قابل توجهی برای سفر به مشهد، کیش و چابهار وجود دارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۵۹۵۲۷۹، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین