پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۶۰۱
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه سیلاب یکهزار راس دام جنوب کرمان را تلف کرد گفت: هزار راس دام توسط ستاد اجرایی فرمان امام تهیه و تحویل دامداران خسارت دیده از سیلاب در این منطقه می‌شود. باید محل‌های تخریب شده نگهداری دام‌ها در جنوب کرمان بازسازی شود.
شعار سال: محمد مخبر در نشست جمع بندی ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان، بر مشارکت بنیاد مستضعفان و ستاد فرمان اجرایی امام (ره) برای ایجاد محل نگهداری دام در مناطق سیلزده جنوب کرمان تاکید کرد و افزود: باید محل‌های تخریب شده نگهداری دام‌ها در جنوب کرمان بازسازی شود.

وی با بیان اینکه از نزدیک در مناطق سیلزده حضور پیدا کردیم تا مسایل و مشکلات را برطرف کنیم بر پیگیری رفع مشکل از بین رفتن دام ها، اسباب منازل، خسارت راه، درخواست استمهال تسهیلات کشاورزی تاکید کرد.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان اجرایی امام (ره) در زمینه تامین اسباب منزل سیلزدگان جنوب کرمان کمک کنند.

وی بر انعقاد تفاهم نامه بین سازمان بنیادمستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت نیرو برای رفع مشکل آب روستا‌های رمشک در شهرستان قلعه گنج تاکید کرد.

مخبر به مشکل سیل بند خرم در منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و از برنامه ریزی ایجاد این سیل بند با قرارگاه خاتم خبر داد.

وی گفت: استاندار کرمان مستندی از وضعیت رودخانه‌ها برای لایروبی و طرح‌های آبخیز و آبخوان داری به دولت ارایه دهد.

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: طرح‌های آبخیز و آبخوان داری فراموش شده لذا با اجرای این طرح‌ها می‌توان با مدیریت سیلاب، از این آب در زمان خشکسالی استفاده کرد.

وی ادامه داد: وجود سیل و خشکسالی در یک منطقه طی یک سال سو مدیریت در حد کلان است.

مخبر از برنامه ریزی ارایه تسهیلات قرض الحسنه برای یکهزار نفر در منطقه سیلزده جنوب کرمان خبر داد و گفت: با این میزان تسهیلات یکهزار طرح خرد در منطقه جنوب کرمان ایجاد می‌شود.

وی افزود: طبق برآورد کارشناسان این تعداد طرح نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است که بنیاد برکت این میزان اعتبار را اختصاص دهد.

معاون اول رییس جمهور به کمبود وسیله نقلیه دستگاه‌های مختلف در استان کرمان اشاره کرد و گفت: استاندار درخواست این کمبود‌ها را ارایه دهد تا برای جذب این امکانات پیگیری شود.

وی گفت: انتقال آب توسط لوله به زمین‌های کشاورزی و بازسازی قنوات از بحث‌های مهمی است که استاندار کرمان درخواست این موضوع را ارایه دهد.

مخبر ادامه داد: نشستی با حضور بسیج سازندگی، بنیاد برکت و جهاد کشاورزی برای رفع این مشکل برگزار شود تا این مشکل پیگیری شود.

وی به مشکل کمبود سرویس بهداشتی در مناطق سیلزده جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: بسیج، سپاه، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام برای رفع این مشکل مشارکت کنند.

معاون اول رییس جمهور به گله مندی مردم از مسیر‌های ارتباطی و پل‌ها اشاره و تصریح کرد: این مشکل در مصوبات با کمک دولت انجام می‌شود.

وی افزود: مصوبات جمع بندی مشکلات مناطق سیلزده باید در هیات دولت مطرح شود و اعتبار لازم را دولت برنامه ریزی کند.

وی ادامه داد: مصوبات را هرچه سریعتر استاندار کرمان آماده و ارسال کند تا در نشست روز یکشنبه دولت مطرح شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۸۴۶۰۴۰۹۷، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین