پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲
تحلیل محتوای درگیری راسینه با مصطفوی را باید در چند پنجره تقابل پیشکسوتی و تخصص فنی با مداخلات سیاسی، ارتباط غیر موثر بین مجلس با فدراسیون‌های ورزشی و ورود در مواقع بحرانی و رویداد‌ها، منافع اقتصادی پشت پرده دولتی ماندن یا خصوصی شدن سرخ ابی‌ها و مواردی همانند جستجو کرد. خام بودگی تجربی و فنی راستینه در کنار بی پروایی خارج از چارچوب مصطفوی، بستر را برای درگیری لفظی بین این دو فراهم نمود. درگیری که مسلما پیامد‌ها و دنباله‌هایی چند خواهد داشت.
شعار سال: در برنامه زنده در پی، بحث و جدل شدیدی با موضوع حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا بین داریوش مصطفوی (بازیکن، رئیس فدراسیون ماضی و رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای) با احمد راستینه (نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی) اتفاق افتاد. راستینه نماینده مجلس گفت: از وزارت ورزش خواستم برای حل این مشکل به فدراسیون فوتبال کمک کند. مصطفوی در جواب گفت: به شما چه ارتباطی دارد؟ شما چه کاره‌ای؟ به فکر نان و آب و زندگی مردم باش! فوتبال را باید من عمله درست کنم!

لازم به توضیح است که سید داریوش مصطفوی (زاده ۱۳۲۱ در تهران) بازیکن فوتبال بازنشسته اهل ایران است. او در تیم‌های تهران جوان، تاج و پرسپولیس و همچنین تیم ملی فوتبال ایران سابقه‌ی بازی دارد. او در آغاز فصل ۸۷–۸۸ لیگ برتر، مدیرعامل باشگاه فوتبال پرسپولیس بود. وی عضو هیئت مدیره باشگاه نساجی مازندران نیز بوده‌است. مصطفوی توانست در کسوت رئیس فدراسیون فوتبال، تیم ملی ایران را بعد از بیست سال به جام جهانی ۹۸ فرانسه ببرد. مصطفوی در بازی معروف ایران و استرالیا رئیس فدراسیون فوتبال بود.
بعد‌ها به گفته داریوش مصطفوی، سید محمد خاتمی رئیس‌جمهور وقت دستور برکناری او را به خاطر مسائل سیاسی داده بود تا دوست خودش صفائی فراهانی را به جای او منصوب کند. داریوش مصطفوی در ۲۶ آبان ۱۳۸۹ با حکم هیئت رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال به‌طور مادام‌العمر از فعالیت در فوتبال محروم شد. علت این محرومیت، شکایت او از فدراسیون به مراجع قضایی خارج از فوتبال بود که در تضاد با ماده ۶۴ اساسنامه فدراسیون است.
 
تعداد بازدید : 7

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین