پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۰۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
پلیس انتظامی در اقدامی قابل تحسین، اقدام به رصد و تحلیل سری‌های زمانی داده‌های مربوط به جرائم نموده و احتمالا بنوعی قصد باز سازماندهی توان عملیاتی خود در مقابله را مجرمان را دارد. علاوه بر این، با انتشار اطلاع نگاشت (اینفوگرافی)، اقدام به ارایه هشدار‌های انتظامی به شهروندان می‌کند. بعنوان رسانه، صمیمانه از زحمات دوستان تشکر می‌کنیم.
شعار سال: سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران می‌گوید که آمار‌هایی از مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰در اختیار پلیس قرار داده شده و نشان می‌دهد که مردم در ۸ماهه ابتدایی امسال ۸میلیون تماس با این مرکز گرفته‌اند که میانگین ۴۵تا ۵۰درصد آن عملیاتی شده است. این آمار نشان می‌دهد که سرقت از نظر کمیت در رتبه چهارم قرار دارد.
 
رصد داده‌های جرائم توسط پلیس + هشدار‌ها

او در ادامه می‌افزاید: در واقع مسائل مربوط به راهنمایی و رانندگی در رتبه اول، جرح و کلاهبرداری در رتبه دوم، جرائم جنایی در رتبه سوم و سرقت در رتبه چهارم از نظر تماس مردمی است منتها در همه دنیا اینگونه است که در بین همه جرائم خاص عدد سرقت مهم‌ترین بخش کمی جرائم است که مردم به آن توجه می‌کنند.

وی با بیان اینکه سرقت متأثر از بسیاری از مؤلفه‌هاست مثل تورم و بیکاری یا فقر است ادامه می‌دهد: از مجموع سرقت‌های تهران، ۵۴درصد سرقت‌های خرد بوده است مثل سرقت لوازم و قطعات و محتویات خودرو، کیف‌قاپی و جیب‌بری و انباری زنی که معتادان متجاهر تأثیر زیادی روی این‌ها دارند، همچنین ۹۰درصد سرقت قاپ‌زنی‌ها در موبایل خلاصه می‌شود.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران، درباره زمینه‌ها، شرایط، جغرافیا و پراکندگی زمانی انواع سرقت‌ها در پایتخت اطلاعاتی ارائه داده است که در این اینفوگرافیک مشاهده می‌کنید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰، کدخبر: ۶۴۹۳۵۴، www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین