پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۱۰۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
بدبختی تورم و رکود و فقر را باید خانوار ایرانی بکشد و بودجه بدلیل عدم شفافیت کافی و ضعف نظارت، توسط بسیاری از شرکت‌های ناکارآمد دولتی حیف و میل شود. برود به جیب برخی از مدیران دست دراز و غیر متعهد و صرف عیش و نوش کثیف زن و بچه شان شود. جای تاسف دارد که رتبه شفافیت بودجه کشور ۹۲ از بین ۱۱۸ کشور مورد بررسی در دنیا است. برای سازمان برنامه و بودجه، مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی کل کشور متاسفیم. واقعا برای کم کاری‌های منجر به اتلاف بیت المال، برایتان متاسفیم. شما هم بنوعی شریک جرم هستید.
شعار سال: براساس روش‌شناسی سازمان بین‌المللی همکاری‌های بودجه‌ای (IBP) (گزارش مطالعات اندیشکده سیاستگذاری اقتصادی تهران، نادری، ۱۳۹۹)، میزان شفافیت بودجه ایران در گروه «اطلاعات حداقلی» قرار می‌گیرد. امتیاز ایران ۲۹ و رتبه ۹۲ را از میان ۱۱۸ کشور دارد، درحالی که سطح مناسب امتیاز شفافیت بودجه از ۶۱ تا ۱۰۰ است.

در ایران، چهار سند (بودجه شهروندی، گزارش عملکرد ضمن سال، میان‌سال و پایان‌سال) از هشت سند کلیدی بودجه و پنج سند پشتیبان برای عموم مردم تولید و منتشر نمی‌شود.
بودجه ناشفاف و جولان شرکت‌های دولتی ورشکسته!

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی فرهیختگان
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین