پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۲۱۷
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: تعداد وکلا در کشور ما خیلی کم است و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰ وکیل داریم.

شعار سال:حسن نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان - درباره کمبود وکیل در شرایط فعلی در کشور گفت در شرایط فعلی به ازای هر ۱۰۰هزار نفر ۶۰ وکیل داریم، ولی باید برای هر ۱۰۰هزار نفر ۲۲۰ وکیل داشته باشیم. 
 
عضئو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس معتقد است که در همه عرصه‌ها انحصار طلبان مشکل ایجاد می‌کنند و جمع زیادی هستند که سعی دارند حرفه وکالت در اختیار خودشان باشد. هم اکنون ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار کارشناس رشته حقوق بی کار داریم که سعی دارند وکیل شوند، ولی عده‌ای که سعی دارند وکالت در چنکال خودشان باشند اجازه نمی‌دهند این افراد مشغول به کار در این حوزه شوند. 
 
این نماینده مجلس نسبت به وجود وکلای فعلی معترض است و می‌گوید که علت گرانی خدمات وکلا در کشور ما کمبود تعداد وکیل است و به همین دلیل مردم عادی نمی‌توانند از آن استفاده کنند. وکیل در زمینه‌هایی مثل حقوق کیفری، حقوق بین الملل و ... کم داریم.
 
نوروزی با بیان اینکه با ایجاد انحصار در حوزه وکالت در دست برخی مخالفیم می‌گوید کانون وکلا یکی از ذی نفعان برگزار کننده این آزمون است و به همین دلیل نمی‌تواند توجه مثبتی به اصل گسترش وکیل و رساندن آن به نرم جهانی داشته باشد. موافق این هستیم که آزمون‌های صلاحیت سنجی برای جذب وکیل بیشتر شود و حدود دو بار در سال برگزار شود. 
 
نوروزی می‌گوید با این رویه فعلی و حتی اصلاح شیوه پذیرش فعلی باز هم ۲۰ سال طول می‌کشد که تعداد وکلا به میزان نیاز مردم برسد.
 
                                                                                                                                                                                                                                
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 23دی 1400، کدخبر: ، www.yjc.news،8026152

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین