پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۵۹۲
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سال گذشته فروش محصولات نانویی در کشور ۴۰۰۰ میلیارد تومان بوده و امسال این رقم به حدود ۱۲ میلیارد تومان افزایش یافته و امیدواریم که تا پایان سال به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برسد.
شعار سال: ستاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم رونمایی از بیش از ۵۰ محصول پیشرفته با فناوری نانو که در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، گفت: مدل توسعه نانو در کشور یک مدل نمونه است از این رو ما سعی کرده ایم که در ستاد‌های دیگر نیز از این مدل استفاده کنیم.

وی افزود: در ابتدای فعالیت نانو در کشور ما نیروی انسانی و اکوسیستم لازم را نداشتیم، ولی با یک تلاش بیست ساله به موفقیت‌های امروز در حوزه نانو دست یافته ایم با این وجود می‌توان گفت هیچ غول جادویی در حوزه علم و فناوری وجود ندارد که بتواند خلق الساعه همه مسائل را حل کند. ما در حوزه علم و فناوری نیازمند یک سیاست پیوسته هستیم.

ستاری بیان کرد: در ابتدای فعالیت حوزه نانو در کشور سالانه ۱۰ مقاله در این حوزه تولید می‌شد، اما امروز شاهد تولید روزانه ۳۴ مقاله هستیم و این اتفاق بزرگی است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سال گذشته فروش محصولات نانویی در کشور ۴۰۰۰ میلیارد تومان بوده و امسال این رقم به حدود ۱۲ میلیارد تومان افزایش یافته و امیدواریم که تا پایان سال به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برسد.

وی با اشاره به ایران در حوزه نانو در جهان دارای رتبه چهارم است و این اتفاقی است که با پیاده سازی دیدگاه‌های مترقی در حوزه علم و فناوری محقق شده اظهار کرد: ما امروز نیازمند یک زیست بوم برای توسعه علم و فناوری هستیم البته خوشحالیم که این زیست بوم طی این سال‌ها حرکت خود را شروع کرده و تا به امروز ادامه یافته است.

ستاری با بیان اینکه ما در زیست بوم علم و فناوری به منابع انسانی نیاز داریم تصریح کرد: امروز جوانانی در کشورمان وجود دارند که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند از این رو این جوانان نیاز به حمایت دارند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز در این هشت سال ادبیات دانشگاه‌ها و روسای دانشگاه‌ها در خصوص علم و فناوری تغییر کرده و دانشگاه‌ها و مراکز نوآوری در پی کارآفرینی هستند، اظهار کرد: امروز اکو سیستمی در کشور ایجاد شده که در مجلس و شورای نگهبان نیز به صورت پیوسته مسائل مربوط به حوزه نانو و علم و فناوری پیگیری می‌شود به گونه‌ای که ما امروز در مجلس نمایندگانی داریم که به دلیل آشنایی با اکو سیستم فناوری قانون جهش تولید دانش بنیان را به تصویب رساندند و امیدواریم که با حمایت شورای نگهبان نیز این قانون نهایی شود.

وی با بیان اینکه بنده از آقای قالیباف به دلیل تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان تشکر می‌کنم، افزود: این قانون جزو یادگار‌هایی است که برای ۱۵ سال آینده می‌ماند، چون تاکنون ظرفیت‌های قانونی در حوزه اقتصاد دانش بنیان در کشورمان محدود بوده است.

ستاری بر لزوم حاکم شدن سیستم نوآوری در کشور تاکید کرد و افزود: در اتاق بازرگانی ۱۶ شرکت دانش بنیان وجود دارد و و از طرفی امروز ۳۰ نماینده مجلس داریم که در حوزه دانش بنیان کار کرده اند مضاف بر این تعداد زیادی از اعضای دولت نیز در این اکو سیستم حضور داشته اند و این فرهنگی است که ما امروز در حوزه علم و فناوری نیازمند آن هستیم تا هم دولت و هم بخش خصوصی بتوانند ایده‌های نوآورانه را پیاده سازی کنند و قطعا سربازان ما در این عرصه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیانی هستند که در این حوزه کار می‌کنند و در جهت تغییر گام برمی دارند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ما امیدواریم که با حمایت‌های دولت مجلس و اتاق بازرگانی اتفاقات خوبی در حوزه نانو بیفتد، تصریح کرد: بنده از آقای سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به خاطر تلاش‌هایی که در این حوزه انجام داده قدردانی می‌کنم چرا که دستاورد‌های این حوزه با بی پولی محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حد یک معدن هم نیست، ولی در عوض ما با معادن مغز در کشور سروکار داریم، اظهار کرد: بنده امروز خوشحالم که هزاران برابر رقم بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخش خصوصی در حوزه تکنولوژی سرمایه گذاری کرده این کار درستی است چرا که اگر قرار بود پول مشکل گشا باشد کشور‌های همسایه ما مهد اقتصاد دانش بنیان بودند به هر روی آنچه در این حوزه مهم به شمار می‌رود فرهنگ، آموزش و اکو سیستم است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دیبا تودی، تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰، کد خبر:......، www.diba.today
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین