پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۲۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
«شیخ حمد جابر العلی الصباح» معاون نخست وزیر و وزیر دفاع کویت روز گذشته تصمیمی را در خصوص عضویت زنان در ارتش این کشور صادر کرد. بدین منظور شش شرط برای حضور زنان در نظر گرفته شده است. این شش شرط شامل: رضایت ولی یا شوهر، التزام به پوشش قانونی و اسلامی، کار در تخصص‌های پزشکی، پرستاری، رشته‌های فنی و خدمات پشتیبانی، عدم گذراندن آموزش نظامی، صحرایی و تاکتیکی، عدم حمل اسلحه و در نهایت پذیرش در مواقع نیاز برای تکمیل جای خالی مورد نیاز در ارتش است.
شعار سال: در این تصمیم که همراستا با مقررات فتوای سازمان صدور فتوا در وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور اتخاذ شده، حجاب و موافقت ولی زن به عنوان اصلی‌ترین شرایط حضور زنان در ارتش عنوان شده است.

براساس این گزارش، در حکم صادره از سوی وزیر دفاع کویت آمده است: ورود زنان به ارتش تنها با موافقت پدر به عنوان، ولی دختر و یا همسر زن ممکن است. علاوه بر این رعایت حجاب شرعی، فعالیت در حوزه‌های پزشکی، پرستاری، فنی و خدمات آماد و پشتیبانی، عدم انجام تمرین‌های نظامی و میدانی و حمل سلاح مگر در صورت لزوم، از دیگر مواردی است که در شرایط عضویت زنان در ارتش کویت قید شده است.
لازم به توضیح است که ارتش کویت در ۱۲ اکتبر پس از سال‌ها کشمکش، بر سر عضویت زنان کویتی در ارتش، نهایتا تصمیم به پذیرش زنان کویتی در نهاد‌های نظامی طبق فتوای وزارت اوقاف و شئون اسلامی گرفت.

این تصمیم ارتش، اعتراضات و واکنش‌های زیادی را در بین محافل سیاسی و اجتماعی کویت به دنبال داشت. به صورتی که تعدادی از نمایندگان در مخالفت با این تصمیم، اعلام کردند حضور زنان در ارتش موجب تضعیف نهاد خانواده می‌شود.

این مساله تا جایی ادامه داشت که مجلس الامه (پارلمان) کویت هفته گذشته، شاهد جلسه استیضاح وزیر دفاع این کشور به دلیل پیگیری طرح ورود زنان به ارتش از جانب نمایندگان کویتی بود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری شفقنا ، تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:۱۳۰۵۲۶۲، www.fa.shafaqna.ir / سایر منابع
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
0
0
یعنی اینها تفنگ صورتی نمی خوان؟
مدیر پایگاه

سلام 
منظور از تفنگ صورتی چیه؟ اینا که اجازه حمل سلاح ندارند

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین