پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۷۳۲۲۰
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
عباس تابش در رابطه با رفع اشکالات احتمالی این طرح گفت: بازنگری ممکن است، اما امکان بازگشت از طرح وجود ندارد ضمن اینکه بدون حضور ذی‌نفعان هیچ تصمیمی را نگرفته‌ایم.
شعار سال: پیش‌تر تابش اعلام کرده بود که از ۳۳۰۰ قلم کالایی که فعلا مشمول درج قیمت تولیدکننده شده اند، ۱۷۰۰ قلم کالا از ۳‌درصد تا ۶۵‌درصد کاهش قیمت داشته اند.

درباره این طرح، قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: فرآیند‌هایی که هزینه اضافی به مصرف‌کننده نهایی تحمیل می‌کند در واقع باعث به وجود آمدن گرانی می‌شود که مبنای پروژه درج قیمت تولیدکننده به جای قیمت مصرف‌کننده نیز مدیریت همین موضوع است.

محمدصادق مفتح با بیان اینکه باید رقابت در حوزه توزیع و فروش شکل بگیرد، افزود: بزرگ‌ترین اقدام در جهت حمایت از حقوق مصرف‌کننده، کاهش هزینه‌های بعد از درب کارخانه بود که با این پروژه محقق شده و با ایجاد رقابت در حلقه‌های توزیع و فروش، حقوق مصرف‌کننده به خوبی رعایت می‌شود.

یکی از مسائلی که در طرح درج قیمت تولیدکننده دارای اهمیت است ثبت قیمت تمام شده واقعی بر روی کالا توسط تولیدکننده است که دراین‌باره قائم‌مقام وزیر صمت گفت که برای کنترل این موضوع، قیمت تولیدکننده درج شده بر روی کالا مبنای دریافت مالیات از تولیدکنندگان است و بر این اساس تولیدکننده نمی‌تواند قیمتی بیش از قیمت تمام شده بر روی کالا درج کند.

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران درباره طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا گفت: مهم‌ترین نتیجه طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا خرید شفاف است، اما باید به این نکته توجه داشت که هر اقدام بزرگی در ابتدا ممکن است یک سری مشکلات داشته باشد که با گذشت زمان حل می‌شود، که در مورد اجرای این طرح نیز مسائلی مطرح است.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص نظر کمیسیون متبوع خود با طرح وزارت صمت در درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا گفت: با آنچه که منجر به افزایش شفافیت اطلاعات به منظور کمک به کاهش قیمت مصرف‌کننده شود موافق هستیم.

وی افزود: نظارت بر حوزه تنظیم بازار، مطالبه جدی کمیسیون اقتصادی مجلس از وزارت صمت است و اتفاقاتی هم که اخیرا در این حوزه با تقسیم کاری که بین وزارت صمت و وزارت جهاد افتاده است از نظر ما از مسوولیت وزارت صمت کم نخواهد کرد، به جهت اینکه متولی تنظیم بازار در قانون، وزارت صمت است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری گسترش نیوز، تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۴۳۱۰۸ ، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین