پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۵
یک طراح لباس که قرار است در تازه‌ترین نمایشگاه خود به ارائه طرح‌هایی با مفهوم ایستایی و سکون بپردازد معتقد است: لباس باید معنایی را منتقل کند و سنت و مدرنیته را در هم آمیزد.

شعارسال: نرگس طافی به تازه‌ترین نمایشگاه خود اشاره و بیان کرد: در حال تولید جدیدترین مجموعه خود با عنوان «ایستایی و سکون» هستم که در آینده نزدیک، رونمایی می‌شود. در این مجموعه کوشیده‌ام تا معنا و مفهوم ایستایی را به مخاطب خود منتقل کنم چراکه لباس، از دیدگاه من یک رسانه است و تنها جنبه پوشانندگی ندارد.

این طراح لباس، تلفیق سنت و مدرنیته را یکی از اساس کارهای خود دانست و افزود: من یک ایرانی هستم و هرجای دنیا زندگی کنم، تحت تاثیر پیشینه و فرهنگ و تاریخ خود هستم. اما خوشایند من استفاده غیرمستقیم از نشانه‌ها و نمادهای ایرانی است.

به گفته طافی، برای طراحی مدولباس، نیازمند یک مفهوم هستیم. این مفهوم، کاملا شخصی و سلیقه‌ای است و به روحیات هر طراح بستگی دارد.

وی افزود: برای مثال من در نمایشگاه پیشین خود، مفهوم «طردشدگی» را در نظر گرفته‌ بودم. از دیدگاه من، عوامل مختلفی بر یک فرد تاثیر می‌گذارند و این احساس را در او به وجود می‌آورند که تنها و طردشده است. من در حد و اندازه خود تلاش کرده بودم تا این مفهوم را با خط و طرح و رنگ و بافت به بیننده خود منتقل کنم.

این طراح لباس در ادامه گفته‌های خود مبنی بر ارائه مفاهیم مختلف از طریق بافت و رنگ گفت:خطوط بسته، شکسته و زاویه دار بیانگر اجبار هستند. بافت نامنظم و پیچیده و همچنین ترکیب مواد ضخیم و ظریف، تضاد را می‌رساند. خطوط صاف و سطوح ایستاده بیانگر غرور و رنگ‌های تیره نماد فشار و همچنین تنهایی هستند.

طافی که با طراحی لباسی با عنوان «استقامت»، در نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی شرکت کرد و از برگزیدگان این نمایشگاه شد به ضرورت ارتباط میان هنر و صنعت اشاره و بیان کرد: لازم است پیوندی میان هنر و صنعت ایجاد شود و طرح‌هایی که می‌توانند به تولید انبوه برسند در حجم بالا تولید شوند و در اختیار افراد قرار بگیرند تا در خیابان و مهمانی پوشیده شوند و لازمه این کار این است که تولیدی‌ها هزینه کنند و از حضور یک طراح خوب بهره ببرند؛ البته بخشی از کارها هم هستند که قابلیت تولید انبوه ندارند. این کارها برای مخاطب خاص طراحی و تولید می‌شوند. اما وجود قانون کپی‌رایت برای همه طرح‌ها و تمام کارها، چه آنها که برای یک قشر خاص تولید می‌شوند چه برای آن تعداد از طرح‌ها که به تولید انبوه می‌رسند، لازم و ضروری است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 1 آذر 1395، کدمطلب: 3829774 ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین