پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۷۶۶۸۸
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
کوتاه کردن مو‌های بلند جلوی سر دانش آموزان، رسمی نامیمون، اما رایج دوران گذشته مدارس بود. آقای ناظم با افتخار مو‌های سر دانش آموزان را قیچی می‌کند و ادامه داستان. این شیوه برخورد با دانش آموزان در شرایط حاضر را می‌بایست به حساب رعایت انضباط گذاشت یا دانش آموز آزاری! قضاوت با مدیران آموزش و پرورش، اولیا دانش آموزان و خوانندگان محترم پایگاه تحلیلی خبری شعار سال.بعد از انتشار این خبر، وزارت آموزش و پرورش در نوعی موضع گیری فعال، ضمن تائید تخلف بودن این عمل آقای ناظم، وعده پیگیری و بررسی موضوع طبق ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات اداری را داده است.

شعار سال:یک ناظم در یک مدرسه پایتخت دست به اقدامی عجیب زد و دانش آموزانی که سر صف ایستاده بودند را یکی یکی موهایشان را با قیچی کوتاه کرد تا مجبور شوند موهای خود را اصلاح کنند.

نام مدرسه و شهر محل آن مشخص نیست. این فیلم با انتقادات زیادی در شبکه‌های اجتماعی روبه رو شد.

تعداد بازدید : 97

این ویدئو که در ان معلم یا ناظم مدرسه موی سر بچه ها را یکی یکی قیچی می کند صدای اعتراض بسیاری از کاربران فضای مجازی و انتقاد مردم را در پی داشت .این اقدامات در دهه ای در کشور ما رخ می داد و تاثیر ان بر روح و روان آن نسل همچنان پابرجاست اما امروز در جامعه مدرن و با اطلاع آیا این ناظم از خود پرسیده است این بچه‌ها قرار است در آینده چی بشوند؟ آیا وزیر اموزش و پرورش این فیلم را دیده است و نفرتی و تنفری که در ذهن این بچه ها ایجاد شده است را خواهد فهمید ؟ آیا اگر با تذکر به خانواده ها و دانش آموزان گفته می شد آنها موهای خود را کوتاه نمی کردند ؟ آیا با اجبار می وشد همه چیز را حل کرد؟ یک روز با اجبار دیوار در پارک ها می کشیم روز دیگر در ورزشگاه را بر زنان می بندیم یک روز نان بربری را ممنوع می کنیم و روز دیگر بستنی قیفی . آیا با این اقدامات وضعیت درست می شود ؟چه کسی پاسخ آسیبی که به روان این بچه ها وارد شده است را خواهد داد. چرا مدرسه را به مکانی تبدیل نمی کنیم که بچه‌ها‌با دل شاد وارد آن شوند. بچه‌ها صبح با نشاط و شادمانی وارد مدرسه شوند و وقت تعطیلی مدرسه ناراحت و غمگین باشند و مدرسه مکان رنج نباشد.دانش‌آموزی که مجبور باشد بر خلاف میل خود موهایش را بتراشد، همیشه در رنج و عذاب است.

واکنش آموزش و پرورش

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در خصوص ماجرای کوتاه کردن مو‌های سر دانش‌آموزان در یک مدرسه نوشت: «وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ» و ما فرزندان آدم را بسیار گرامی داشتیم؛ رفتار فرد خاطی با دانش‌آموزان عزیز مطابق ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات اداری؛ «اعمال و رفتار خلاف شؤون اداری یا شغلی است» که از طریق هیأت رسیدگی به تخلفات اداری و تنبیهات موضوع ماده ۹ قانون مذکور رسیدگی می‌شود.

اطلاعات تکمیلی دریافتی: 
بر اساس اطلاعات تکمیلی دریافتی از طریق توئیت انتشار یافته توسط بهادری جهرمی سخنگوی دولت «متخلفی که کرامت دانش‌آموزان را حفظ نکرده بود به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شد، مدیر و معاون ‎مدرسه نیز استعفا دادند. سوء رفتار‌های شخصی و خارج از ضابطه قابل انتساب به جامعه خدوم فرهنگیان نیست.»
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری عرشه آنلاین، تاریخ انتشار:۲۵ فروردین ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۶۵۳۳، www.arshehonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین