پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۴۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
خباز گفت: دلیل انتقادات و اعتراضات این است که افرادی انتخاب شدند که اول، علم آن وزارتخانه را ندارند، ثانیا، تبحر ندارند و ثالثا از در داخل وزارتخانه از محبوبیت برخوردار نیستند و در نهایت اکثریت این وزرا باید در حد مدیر کل معرفی می‌شدند. وقتی شما کاری را به دست افراد توانمند نسپارید و از عهده کار برنیایند، مشکلات بیشتر شده و مردم بر نمایندگان فشار می‌آورند و در نهایت نمایندگان به دولت می‌گویند چرا به وعده‌هایی که دادید عمل نکردید و در نهایت این موضوعات باعث بروز اختلافات می‌شود.
شعار سال: محمدرضا خباز نماینده ادوار پیشین مجلس، در پاسخ به این سوال که اصولگرایانی که در ابتدای تشکیل دولت رئیسی از او حمایت کردند امروز از او انتقاد می‌کنند. علت انتقادات چیست و ریشه آن به کجا برمی‌گردد، گفت: در ایام رای اعتماد نمایندگان به کابینه آقای رئیسی، پیش‌بینی آغاز انتقادات را کرده بودم. کابینه معرفی شده توسط آقای رئیسی ضعیف‌ترین کابینه بعد از انقلاب بود و احساس کردم، تعریف‌های بی‌وقفه از منتخبان آقای رئیس‌جمهور واقعیت نداشته و به زودی ورق برعکس خواهد شد. پیش‌بینی کرده بودم نمایندگان طرفدار بی‌دلیل آقای رئیس‌جمهور به دلیل ضف فوق‌العاده کاندیداها، جزو منتقدان دولت قرار خواهند گرفت و این پیش‌بینی درست از کار درآمد و در مدت سه ماه اعتراضات و انتقادات آغاز شد.

وی افزود: دلیل انتقادات و اعتراضات این است که افرادی انتخاب شدند که اول، علم آن وزارتخانه را ندارند، ثانیا، تبحر ندارند و ثالثا از در داخل وزارتخانه از محبوبیت برخوردار نیستند و در نهایت اکثریت این وزرا باید در حد مدیر کل معرفی می‌شدند. وقتی شما کاری را به دست افراد توانمند نسپارید و از عهده کار برنیایند، مشکلات بیشتر شده و مردم بر نمایندگان فشار می‌آورند و در نهایت نمایندگان به دولت می‌گویند چرا به وعده‌هایی که دادید عمل نکردید و در نهایت این موضوعات باعث بروز اختلافات می‌شود.

وی تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت انسجام ندارد و همان زمان هم به رئیس جمهور توصیه کردم که باید تیم شما از نطر اقتصادی منسجم باشد. بعضی فکر می‌کنند وقتی از انسجام حرف می‌زنیم، از بعد سیاسی می‌گوییم. نه! چون تیم از لحاظ توانمندی، نیرو‌های بسیار بسیار ضعیفی را انتخاب کرده است.
 
بالاترین حد صلاحیت سازمانی بیشتر وزرای دولت سیزدهم، مدیر کلی است!

خباز افزود: کابینه چند ایراد دارد. اول آنکه کابینه به صورت روزمره تلاش می‌کند موضوعی را بگوید و قول بی اساسی به مردم بدهد تا این موارد موجب دلگرمی آن‌ها شود. دوم آنکه تعداد زیادی از اعضای کابینه منافع گروهی و حزبی را به منافع ملی ترجیح می‌دهند و بیشتر برای حفظ گروه و مجموعه خودشان تلاش می‌کنند. متاسفانه وزرای ضعیف، معاونان و زیرمجموعه ضعیف‌تر از خود را انتخاب کردند و کاملا مدیریت اجرایی کشور را از نیرو‌های توانمند خالی کردند. نکته سوم نداشتن تحلیل درست از مشکلات کشور و برنامه است. آقای رئیس جمهور گفت من درباره اداره کشور ۷ هزار صفحه برنامه نوشتم. ما در این مدت حتی هفت صفحه هم ندیدیم. با قول، حرف و سخن که نمی‌شود کشور را اداره کرد.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ آقای رضایی هم گفت من از بعد اقتصادی برای اداره کشور ۱۰ هزار صفحه دارم. آن زمان گفتم ۱۰ هزار صفحه پیشکش! ۱۰ صفحه ارائه کنید، اما هیچ وقت برنامه‌ای ارائه نشد. آیا کشور به این بزرگی برنامه نمی‌خواهد؟ می‌خواهیم آن را به شکل هیئتی اداره کنیم؟ به همین دلیل می‌گوییم هیئت دولت، اما در اصل هیئت وزیران درست است. وقتی یک هیئتی کشور را اداره می‌کنند، نتیجه آن می‌شود که امروز می‌بینیم و طرفداران‌شان با سرشکستگی رو به رو می‌شوند.

خباز افزود: نکته چهارم آن است که آقایان غرور کاذب دارند. از آنکه توانستند رقیب را در انتخابات کنار زده و رای آورند، فکر کردند که آفتاب همیشه به همین شکل لب بام آن‌ها خواهد تابید. در صورتی که وقتی توانستید کشور را تحت هر شرایطی یکدست کنید باید حسن استفاده داشته باشید نه آنکه از آن سوءاستفاده کنید. نکته پنجم این است که کار‌های بزرگ را به دست افراد ناتوان سپردند و افراد توانمند را کنار گذاشتند. حضرت امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه می‌گویند، افراد فاضل، دانشمند و توانمند خانه‌نشین هستند و افراد کم توان در راس امور کشور قرار خواهند گرفت. وقتی افراد ناتوان از عهده کاری برنمی‌آیند، شرایط کشور روز به روز بدتر شده و اعتراض مردم افزایش پیدا خواهد کرد. نمایندگانی هم که در حمایت از آقای رئیسی شعار داده بودند، چاره‌ای جز انتقاد و اعتراض به وضع موجود ندارند.

خباز در پاسخ به این سوال که مجلس فعلی که از آمدن ابراهیم رئیسی به انتخابات حمایت کرده بود، یکی از نمایندگانش طرح عدم کفایت سیاسی رئیس‌جمهور را کلید زده است گفت: آدم‌هایی که زود عصبانی می‌شوند، زود هم پشیمان خواهند شد. این موضوع را تجربه کردیم. افرادی هستند که تحقیق نکرده فریادی می‌زنند و بعد که فهمیدند اشتباه بوده فورا معذرت‌خواهی می‌کنند. مجلس فعلی بدون مطالعه، زود تصمیم گرفت و با گذاشتن اسامی مقدس روی کاندیدای ریاست جمهوری از آمدن رئیسی به انتخابات حمایت کردند. این کار‌ها پوپولیستی و بی منطق بود که امروز در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست. وقتی این نمایندگان زود جوگیر شدند، امروز می‌بینند شرایط به اینجا رسیده، دست به طرح غیر قابل انتظار عدم کفایت رئیس جمهور می‌زنند.

وی تصریح کرد: نمی‌خواهم بگویم این کار خوب یا بد است. اما می‌خواهم بگویم تجربه ۴۰ ساله از ابتدای انقلاب این را نشان می‌دهد که نمایندگان برای آنکه در حوزه انتخابیه عرض اندام کنند، به مردم می‌گویند ما بودیم که چنین رئیس جمهوری را به شما معرفی کردیم که کشور را گل و بلبل کرده است. اما حالا می‌بینند که این موضوع کاملا برعکس شده و به قول مولوی «از قضا سرکنگبین صفرا فزود». به همین دلیل در مدت هشت ماهی که از دولت گذشته هر یک از کالا‌ها درصد فوق‌العاده‌ای رشد قیمت داشته و بر مردم فشار وارد کرده است، بنابراین مردم رای خود را پس گرفته، با دولت و نمایندگان مخالفت می‌کنند.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۶۲۶۴۰۸، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
1
0
بالاخره باید از یک جایی شروع بشه دیگه. خودت هم از سمنان مگه شروع نکردی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین