پایگاه خبری تحلیلی شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۷۳۱
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
سریال مشکلات خودروسازان تمامی ندارد و صحبت از کیفیت و ایمنی دیگر خسته کننده شده است و مشکلی نیست که خودروسازان و خریداران از آن بی خبر باشند. تکلیف خریداران که مشخص است، ممنوعیت واردات خودرو و افزایش سرسام آور قیمت‌ها چاره‌ای جز خرید خودروی بی کیفیت داخلی جلوی پایشان نمی‌گذارد و خودروسازان هم به دلیل انحصار و همین اجبار مصرف کننده نه تنها تمایلی به اصلاح خودرو‌های خود ندارند بلکه دلیلی هم برای اینکار نمی‌بینند.
شعار سال: حالا که به بهانه‌های مختلفی همچون تحریم کیفیت خودرو‌های داخلی روز به روز کاهش پیدا می‌کند، انتظار برخورد مناسب در نمایندگی ها، کیفیت در خدمات و قیمت مناسب لوازم یدکی بی جا نیست و خودروسازان وظیفه دارند به منظور رعایت حقوق مصرف کننده نسبت به اصلاح رفتار و افزایش دانش در نمایندگی‌ها اقدام کنند.

یک رسانه در گزارشی میدانی با سوال از مراجعه کنندگان به نمایندگی خودروسازان از آن‌ها خواست تا تجربیاتشان را با ما به اشتراک بگذارند.

یکی از عمده مشکلات مراجعین به زمان و مکان نمایندگی‌ها بر می‌گشت. جایی که یا زمان نوبت دهی رعایت نمیشد یا زمان تحویل خودرو، که برای مراجعینی که تنها یک خودرو دارند باعث بروز دردسر‌های زیادی می‌شود. اما مشکل بزرگتر به آنجایی برمیگردد که به دلیل یکسان نبودن سطح دانش و امکانات نمایندگی‌ها سیل عظیمی از مراجعین به سمت چند نمایندگی خاص روانه می‌شود که در بسیاری از موارد شاهد مراجعه از شهر‌های دور و نزدیک به آن‌ها هستیم که این معضل باعث می‌شود دسترسی به نزدیکترین نمایندگی برای مصرف کننده ممکن نباشد و در صورت امکان ثبت نوبت، زمان زیادی برای تعمیر و تحویل خودرو صرف شود.

در این بین تعداد زیادی خودرو وجود داشت که بنا به گفته صاحبانشان چندین هفته به بهانه عدم تامین قطعه معطل مانده اند و هیچ پاسخی جز مشکل در تامین قطعه دریافت نمی‌کنند. حتی تعدادی از صاحبان اعلام کردند که حاضرند قطعه را خودشان خریداری کنند و در اختیار نمایندگی برای تعویض قرار دهند.

در یکی از عجیب‌ترین مشکلات اعلامی، فردی پس از دریافت خودروی خود با مشکل لرزش بیش از حد موتور و صدا‌های عجیب از موتور مواجه شده بود که پس از بررسی مشخص شد که تعمیرکاران نمایندگی پس از تخلیه روغن، فراموش کرده اند که روغن جدید را داخل موتور بریزند. مورد دیگری که توسط این مراجعه کننده اعلام شد عدم اطمینان از روغن مصرفی است که نمایندگی از تحویل جعبه روغن یا تعویض آن در حضور مشتری شانه خالی می‌کند.

مورد عجیب بعدی مراجعه خودرویی تنها با ۲۰۰۰ کیلومتر کارکرد برای بار ۵ ام به نمایندگی به دلایلی همچون تعویض لنت و مشکلات برقی همچون روشن نشدن دیسپلی خودرو یا روشن شدن یکسره نوربالا خودرو بود که نمایندگی هربار فقط با اصلاح همان بخش و عدم بررسی کامل خودرو و رفع تمام مشکلات باعث می‌شد که فرد برای دفعات متعددی به نمایندگی مراجعه کند.

این موارد تنها موارد کوچکی از مشکلات نمایندگی هاست که باز هم ضعف نهاد بازرسی در این مورد هم مشهود است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار:۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۳۳۰۸۹، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین