پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۸۳۸
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
سردار رحیمی گفت: تا امروز به رغم اینکه خیلی تلاش کرده‌ایم از ۱۰۷ خانه پلاک قرمز در این منطقه تنها توانستیم هفت خانه را تخریب کنیم. اگر به ما کمک شود می‌توانیم سایر خانه‌ها را نیز تخریب کنیم البته در تهران ۳۰۰ منزل پلاک قرمز داریم که برخی از آن‌ها را با دیوار گچی پلمپ کردیم که متاسفانه بازگشایی شده است.
شعار سال: سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح جمع آوری معتادان متجاهر که در منطقه هرندی انجام شد در جمع خبرنگاران گفت: در تهران حدود ۲۲ هزار معتاد متجاهر داریم و همچنین حدود هفت هزار نفر خرده فروش در تهران فعالیت می‌کنند که خاستگاه اصلی آن‌ها همین منطقه شوش و هرندی است.

وی با بیان اینکه بیشترین محل تجمع معتادان و خرده فروشان در مناطق شوش، مولوی و هرندی است و باعث آزار و اذیت مردم محلی شده‌اند ادامه داد: مردم از این شرایط گلایه‌مند هستند و مسئولان این شرایط را دنبال می‌کنند و ما باید به دنبال رفع این مشکل باشیم. ما در حال حاضر حدود هفت الی هشت هزار ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر کم داریم تا بتوانیم همه آن‌ها را جمع کنیم بنابراین هر چه ما در این مناطق طرح‌های جمع‌آوری را اجرا می‌کنیم این افراد پنج الی شش ماه در مراکز حضور دارند و سپس به همین محل‌ها باز می‌گردند. جدای از اینکه این فرآیند باید اصلاح شده و روند جدی‌تر شود، اما باید کسانی از کمپ‌ها خارج شوند که به طور کامل سم زدایی شده و مشکل آن‌ها حل شده است و جدای از این هفت الی هشت هزار معتاد متجاهر اقدام جدی و قانونی باید برای مقابله با خرده فروشان داشته باشیم که در خیابان‌ها پارک‌ها و معابر ایجاد مشکل کرده‌اند.

رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: هم مردم بدانند و هم مسئولان که ما به عنوان پلیس پای کار ایستاده‌ایم و از سال ۹۷ تاکنون بالغ بر هفتاد هزار نفر را جمع آوری کرده‌ایم و ما به صورت مکرر معتادان را جمع‌آوری کردیم و آن‌ها دوباره رها شده‌اند و این موضوع باید حل شود.

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از معتادان زخم باز رها هستند وهمچنین تعدادی از زنان متجاهر در تهران رها هستند. در خصوص معتادان دارای کبر سن و صغر سن نیز دچار مشکل هستیم و این مشکل نیز باید حل شود. این اقدامات کار یک دستگاه هم نیست و باید همه دستگاه‌ها به میدان بیایند.

وی ادامه داد: در این مدت جلساتی با حضور وزیر کشور و رییس جمهور برگزار شده است همچنین شهردار تهران پای کار آمده و استاندار در این خصوص نیز چندین جلسه برگزار کرد و همه این اقدامات که در حال حاضر صرفا مقدمات کار است باید منجر به نتیجه شود و آن ایجاد ظرفیت مدنظر ما برای معتادان متجاهر است همچنین باید به خرده فروشان نگاه دیگری شود. بسیاری از این خرده فروشان در کنار توزیع و مصرف مواد مخدر، سرقت و خفت گیری هم انجام می‌دهند و این مشکلاتی را برای این منطقه ایجاد کرده است.

سردار رحیمی با تاکید بر اینکه پلیس با تمام توان پای کار آمده خاطرنشان کرد: تا امروز به رغم اینکه خیلی تلاش کرده‌ایم از ۱۰۷ خانه پلاک قرمز در این منطقه تنها توانستیم هفت خانه را تخریب کنیم. اگر به ما کمک شود می‌توانیم سایر خانه‌ها را نیز تخریب کنیم البته در تهران ۳۰۰ منزل پلاک قرمز داریم که برخی از آن‌ها را با دیوار گچی پلمپ کردیم که متاسفانه بازگشایی شده است.

وی ادامه داد: ظرفیتی که برای این مرحله به ما اعلام شده است ۵۰۰ نفر بوده، اما ما توانایی جمع آوری دو هزار معتاد را در هر لحظه داریم. اما ظرفیت اعلام شده به ما ۵۰۰ نفر است البته ظرفیت کامل مورد نیاز ما برای جمع آوری همه معتادان متجاهر بین هفت تا ۱۰ هزار نفر مورد نیاز است تا بتوانیم تا ۹۰ الی ۹۵ درصد سطح تهران را از وجود معتادان متجاهر پاکسازی کنیم.

به گفته وی تاکنون یک ظرفیت ۲۰۰ نفره از سوی شهرداری برای معتادان متجاهر دارای زخم باز ایجاد شده است و قرار است یک مرکز با همین ظرفیت را در آینده به ما تحویل دهند.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۲۲۷۲۰۶، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین