پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۷۸۶۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۷
یک منبع آگاه در وزارت صمت در مورد افزایش قیمت مواد شوینده گفت: مصوبه افزایش قیمت مواد شوینده باید توسط ستاد تنظیم بازار صادر شود که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.
شعار سال: دیروز عصر بختیار علم بیگی رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده و آرایشی در گفتگو با یکی از رسانه‌ها مدعی افزایش قیمت مواد شوینده شد. او اعلام کرد قیمت پودر شوینده و دستی ۲۵ درصد و صابون و خمیر دندان ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

خبرنگار یک رسانه ابتدا این موضوع را از داود موسوی معاون نظارت بر کالا‌های مصرفی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان جویا شد. موسوی ضمن ابراز بی‌خبری از مصوبه گرانی اعلام کرد تا این لحظه از این مصوبه خبری ندارد.

پیگیری خبرنگار آن رسانه از مدیران وزارت صمت هم حاکی از درست نبودن این خبر دارد. یک منبع آگاه در وزارت صمت در این زمینه به خبرنگار رسانه گفت: مصوبه افزایش قیمت مواد شوینده باید توسط ستاد تنظیم بازار صادر شود که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد خبری که دیروز از سوی رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده در رسانه‌ها منتشر شده رسمیت ندارد. پیش از این حمید مقیمی عضو انجمن واردکنندگان فراورده‌های آرایشی، بهداشتی و عطریات در گفتگویی اعلام کرده بود که اگر قیمت مواد شوینده افزایش پیدا کند دلیل آن لغو ناگهانی تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات کالا و تغییر محاسبه سود، عوارض و حقوق گمرکی از مبنای ارز ۴۲٠٠ تومانی به ارز نیمایی ۲۳٠٠٠ تومان خواهد بود.

مقیمی تاکید کرده بود که این موضوع باعث افزایش قیمت مواد اولیه و ماشین‌آلات تولید خواهد شد.

البته به نظر می‌رسد انجمن صنایع شوینده به دنبال جوسازی برای گرانی است و رئیس این انجمن مدام با مصاحبه با رسانه‌ها و انتشار اخبار کذب در این زمینه قصد دارد زمینه را برای فشار به دولت جهت افزایش رسمی قیمت‌ها فراهم کند.

دولت هنوز زیر بار گرانی قیمت مواد شوینده نرفته، ولی به نظر می‌رسد مشکلات ناشی تغییر تعرفه گمرکی هم با رایزنی دولت با تولیدکنندگان مواد شوینده قابل برطرف شدن است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری نود اقتصادی، تاریخ انتشار:۲ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۱۴۸۰۶۷، www.90eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
0
0
خیلی خوبه، مدیران و مسئولان از مصوبات خبری ندارند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
0
0
نیازی به مصوبه ستاد تنظیم بازار نیست کارخونه ها خودشون قیمت ها رو میبرن بالا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین